Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Air Wifi Problem

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2014-02-23 22:14

Har en 13'' Air från som är köpt i januari 2013. Jag har läst mig till att 13 års modellerna kan ha problem med sitt wifi, något som Apple skulle ha åtgärdat med uppdateringar.
Det här problemet är inget jag har vetat om eller brytt mig om, och det kanske inte ens är det som är problemet i grund och botten.

Men denna vecka har min Air inte klarat av att vara uppkopplad mot min router i mer än en min. Från datorns håll så känns det som att wifi lägger av, när den tappar kontakten och jag klickar på wifi ikonen så finns det inga routrar med i listan,sen börjar den söka av och hittar min router, jag klickar och den kopplar upp sig för att en minut senare koppla ifrån.

Jag kör en Airport Extreme med senaste firmwiren, har en iMac, Apple TV, iPad och min Air kopplad till den, inga andra utav mina enheter har detta problem. Något som jag har märkt är att när datorn får sådant spel så har jag provat att starta om routern, då brukar det oftast men inte alltid kunna funka med att datorn håller sig ansluten i några timmar.

Det spelar ingen roll om jag kör datorn via el eller batteridrift, har inget med att göra om jag har den i ''sov'' läge eller om jag startar den från början, problemet finns ändå.

Jag har OSX 10.9.1 och alla program är up to date.

Någon som har några tips på vad jag kan göra för att bli kvitt detta märkliga problem?

Troligtvis något med din AE, testat att återställa den?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-02-24 10:58

Omstart router?

På min macbook så hade felaktiktiga DNS inställningar "fastnat" i avancerade inställningar så den trodde jobbent dns gällde. Provat att stänga av wifi, radera inställningarna för ditt hemmanätverk, och lägga in på nytt? Kolla dns för säkerhets skull i avancerade inställningar efter.

1
Bevaka tråden