Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Facebook köper Whatsapp för 16 (!) miljarder dollar

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av joakimo:

Whatsapp såldes för 123 Miljarder - 50 anställda. Scania med över 33000 anställda värderas till ca 160 miljarder. -Kontraster.

Utveckla gärna vad värdet på företaget har med antalet anställda att göra.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-02-21 21:36
Ursprungligen av barbapappa_86:

Utveckla gärna vad värdet på företaget har med antalet anställda att göra.

Dessa 33000 anställda utvecklar och tillverkar något som går att ta på och värdera.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2014-02-21 21:37
Ursprungligen av barbapappa_86:

Utveckla gärna vad värdet på företaget har med antalet anställda att göra.

Ingen aning egentligen. Bara fascinerad över summan som Whatsapp såldes för i förhållande till väletablerade företag.

Ursprungligen av lappen71:

Dessa 33000 anställda utvecklar och tillverkar något som går att ta på och värdera.

Att rent fysiskt kunna ta på, ja. "Ta på" tolkar jag även som i något man kan använda, te.x en app. Kan man inte värdera WhatsApp menar du?

Sidnot: Nej, jag trollar inte. Mest bara nyfiken på hur ni tänker

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-02-22 09:43
Ursprungligen av barbapappa_86:

Att rent fysiskt kunna ta på, ja. "Ta på" tolkar jag även som i något man kan använda, te.x en app. Kan man inte värdera WhatsApp menar du?

Sidnot: Nej, jag trollar inte. Mest bara nyfiken på hur ni tänker

Så du anser inte att ett företag som tillverkar,har inventarier,råvarulager,färdiglager,bundet kapital i form av produkter är mer värt än ett företag som bara har ett program?
Nu fattar jag också att FB inte köpt whatsapp för programmet i sig utan möjligheten vad det kan bli i framtiden.
En utveckling som är både otäck och skrämmande lek med pengar.

Ursprungligen av lappen71:

Så du anser inte att ett företag som tillverkar,har inventarier,råvarulager,färdiglager,bundet kapital i form av produkter är mer värt än ett företag som bara har ett program?

Inte nödvändigtvis. Ingen självklarhet imo.

Ursprungligen av lappen71:

Nu fattar jag också att FB inte köpt whatsapp för programmet i sig utan möjligheten vad det kan bli i framtiden.
En utveckling som är både otäck och skrämmande lek med pengar.

Ja, håller jag med om. Rätt otäckt.

Ursprungligen av andas:

Jag har ingen koll på den asiatiska marknaden, men jag kan tänka mig att Whatsapp och liknande appar är mycket vanligare där. Kan vara en sådan positionering det handlar om.

I Kina är det WeChat (weixin) som gäller. Startade 2011 och sades ha 600 miljoner användare i oktober 2013. Fler nu. 500 miljoner, pffft...

Till skillnad från andra alternativ passerar all information den kinesiska Great Firewall istället för FRA och NSA. Välj själv vilket du föredrar...

Facebook betalar 16 miljarder dollar för Whatsapp.
Jag kan inte ens tänka mig betala 1 USD om året för att använda det....

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-02-23 12:34

I Thailand är det Tango och Line som gäller och dom jag frågat har aldrig hört talas om WhatsApp.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-02-25 21:11
Ursprungligen av lappen71:

Dessa 33000 anställda utvecklar och tillverkar något som går att ta på och värdera.

Nej, varje anställd utvecklar och tillverkar inte något i ett företag.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-02-25 21:15
Ursprungligen av zappee:

Nej, varje anställd utvecklar och tillverkar inte något i ett företag.

Nä det vet väl jag att många bara sitter på arslet och inte går något,

Vilket bisarrt dyrt köp!! Mer siffror har ni här:
http://fastcompany.com/3026752/fast-feed/this...

Bevaka tråden