Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Itunes hittar inte min Iphone eller Ipad längre

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

tidigare kom de upp när jag anslöt kabeln, nu händer det inget. Jag har letat i alla
menyer utan framgång. Jag gjorde den senaste ios uppdateringen idag om det kan
ha med saken att göra.

Senast redigerat 2014-02-22 20:14
Ursprungligen av RolexJocke:

tidigare kom de upp när jag anslöt kabeln, nu händer det inget. Jag har letat i alla
menyer utan framgång. Jag gjorde den senaste ios uppdateringen idag om det kan
ha med saken att göra.

Börja med en hård omstart.

Har provat hård omstart och även avinstallerat för att installera itunes på nytt igen. Tidigare räckte det
att ansluta en enhet så dök den upp i itunes, nu händer det inget alls. Vet inte om det har med saken
att göra att jag kör W8.

Ursprungligen av RolexJocke:

...Vet inte om det har med saken att göra att jag kör W8.

Varför har du då lagt tråden i OS X-forumet? Det finns en forumdel för "Övriga operativsystem".

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Varför har du då lagt tråden i OS X-forumet? Det finns en forumdel för "Övriga operativsystem".

Jag la tråden i iPhone och iPad forumet från början, så det är någon som flyttat den. Varför vet jag inte
eftersom jag antar att problemet ligger i itunes/iphone/ipad, jag nämnde bara att jag hade W8 som OS.

Nu ser jag att tråden är flyttad ännu en gång till övriga operativsystem.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-02-22 23:14

Har du kollat vad Apples support skriver?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-02-22 23:25

Chansar lite här: välj menyn Innehåll > visa sidofält. (Ifall du uppdaterat från iTunes 10 till 11 så saknar du kanske sidomenyn där telefonen brukade synas i iTunes 10)

Jag har kollat supporten, avinstallerat/installerat om både Apple Mobile Device & iTunes utan resultat.
Kollat alla menyer i iTunes, bytt kabel och USB urtag men inget verkar funka. Både iPhone & iPad kommer
upp i W8 men inte i iTunes.

Ursprungligen av RolexJocke:

...kommer upp i W8 men inte i iTunes.

Vad menar du med "kommer upp i W8"? Var då?

Ursprungligen av RolexJocke:

...Kollat alla menyer i iTunes...

Betyder det att du har kollat IngoXs tips?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vad menar du med "kommer upp i W8"? Var då?

Som det brukar, som en enhet i utforskaren. Så iphone/iPad har ju fysisk kontakt med datorn.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Betyder det att du har kollat IngoXs tips?

Japp, jag har öppnat sidofältet och de syns inte där heller.

Har du kollat att det inte sitter smuts i kontakten?
Kanske långsökt, men det har funkat förr att göra ren den med en torr tandborste....

Ursprungligen av Goflorp:

Har du kollat att det inte sitter smuts i kontakten?
Kanske långsökt, men det har funkat förr att göra ren den med en torr tandborste....

Japp, jag har testat 3 olika kablage på 2 iPhone & 1 iPad, samtliga funkar i W8 men inte i iTunes.
Så det känns som om problemet ligger i iTunes. Tidigare så startade iTunes automatiskt när jag
pluggade in en enhet, nu händer det ingenting.

Ursprungligen av RolexJocke:

Japp, jag har testat 3 olika kablage på 2 iPhone & 1 iPad, samtliga funkar i W8 men inte i iTunes.
Så det känns som om problemet ligger i iTunes. Tidigare så startade iTunes automatiskt när jag
pluggade in en enhet, nu händer det ingenting.

Samma problem på annan dator?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Samma problem på annan dator?

Jag har tyvärr bara en dator tillgänglig med iTunes för stunden.

Jag vill tacka alla för tips och engagemang nu fungerar allt igen. Jag avinstallerade iTunes igen
och även alla Apple program som jag hade på datorn. Installerade iTunes igen och då funkade
allt igen.

Ha en trevlig söndag.

1
Bevaka tråden