Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Krönika: Apple har guldläge att ta sig in i spelindustrin

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har nästan alla bitar på plats för att bli en storspelare i kampen om vardagsrummets gamers.

Läs hela artikeln här

Kommer inte att hända.

Playstation 4 släpptes den 29 november i hela europa.

Ursprungligen av keptang:

Kommer inte att hända.

Playstation 4 släpptes den 29 november i hela europa.

Där hade ett fel smugit sig in! Har redigerat texten då konsolen är släppt i Sverige.

Apple borde väll kunna få in åtminstone prestandan motsvarande en Wii U i en kommande Apple TV och ändå hålla priset under 150 dollar så här 1,5-2 år senare och utan kontroller. Men tveksamt om de går den vägen dock.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2014-02-21 21:09
Ursprungligen av Chaosstar:

Apple borde väll kunna få in åtminstone prestandan motsvarande en Wii U i en kommande Apple TV och ändå hålla priset under 150 dollar så här 1,5-2 år senare och utan kontroller. Men tveksamt om de går den vägen dock.

Nej, det kommer inte bli motsvarande prestanda som Wii U, trots all kritik den fått så är den inte så långsam. De bästa mobila chippen är fortfarande inte riktigt ikapp ps3/x360.
Däremot tror jag en ATV med spel och app store kan slå stort hos casual gamers, något nintendo lyckades med Wii och misslyckades (hittills) med Wii U.

Det är många som resonerar kring om att Nintendo borde ta samma väg som Sega och släppa hårdvaran och bara göra spel.
Det ligger nog mycket i det, Mario t ex till Wii U är fantastiskt bra, nya Donkey Kong har fått riktigt bra kritik och kommande Mario Kart är gissningsvis riktigt bra, men tveksamt om ens de spelen får igång försäljningen av konsollen.

Och jag tror det här är sista generation av "riktiga" konsoller vi kommer ha, mobila enheter knappar in lite för fort för att det ska finnas utrymme för nästa Wii, PS5 och xbox-någonting.

Vilken bra artikel. Och jag håller med helt.
Jag totalvägrar en spelkonsoll här hemma.. Lyckades nyligt få ut 360 ur vardagsrummet in till grabbens rum (frugan motsatte sig det)
Oväsendet var ju något enerverande och inte minst storleken.

Apple har en guldchans att komma in i industrin.. fast de är ju där redan, men nu kan de det via tv:n också..
Jag kommer helt klart köpa en sån enhet för att sen se vad det blir av det..
Spelen som finns på en iPhone/iPad idag är ju helt enorma.. Helt sjukt hur mycket man kan få ur en enhet som inte har fysiskt fläkt och lever om som satan.

Jag önskar att Nintendo kunde släppa Pokémon-spelen till iOS så man kan spela helt lagligt. Jag menar de äldre spelen som fanns till Gameboy Color och Advance.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2014-02-22 14:23
Ursprungligen av Okänd användare:

Jag önskar att Nintendo kunde släppa Pokémon-spelen till iOS så man kan spela helt lagligt. Jag menar de äldre spelen som fanns till Gameboy Color och Advance.

När grisar flyger.

Men det har pratats en del om det gba4ios på andra ställen på internet. Har inte provat det själv dock så jag vet inte exakt hur det funkar.

  • Medlem
  • Lerum
  • 2014-04-03 13:25
Ursprungligen av urkan:

När grisar flyger.

Men det har pratats en del om det gba4ios på andra ställen på internet. Har inte provat det själv dock så jag vet inte exakt hur det funkar.

Det funkar hur bra som helst.

1
Bevaka tråden