Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

e-post adresser i outlook - ta bort lösenord

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är något som inte fungerar med e-post adresser i MS outlook 2011.
1) Hur tar man bort lösenord så att man inte får massor av dialogrutor att man ska ange lösenord för varje e-postadress. Jag har tagit bort lösenordet på Inställningar/konton dock vet jag inte var man tar bort det i s k "nyckelring"
Även om jag anger lösenord så godkänns det inte. Är det kanske någonting med telefonen som är inställt där också?
Jag har binero och det ska vara rätt konfigurerat för min binero e-postadress.

Ett lösenord har du för varje epost-konto, dom kan du inte ta bort. Om du inte väljer att spara lösenordet i nyckelringen så måste du ange lösenordet varje gång du startar Outlook. Det är inte Outlook som är problemet här, utan att varje epost-konto har ett tillhörande lösenord.

Om du har POP-mail så kan det bli problem om du har det inställt på fler än en dator eller telefon. Om du kopplar upp mot mailkontot på telefonen (som säkert är inställd att kolla mailen var 10:e minut eller liknande) så anses kontot upptaget och då kan du få just det problemet från datorn att lösenordet är fel, fast det egentligen är så att kontot är "låst" från telefonen. Om du har mailkontot inställt som IMAP så ska inte det problemet uppstå.

Kolla inställningarna för telefonen och ställ in att den ska kolla mailen manuellt istället för automatiskt.

Ursprungligen av Mattias A:

Ett lösenord har du för varje epost-konto, dom kan du inte ta bort. Om du inte väljer att spara lösenordet i nyckelringen så måste du ange lösenordet varje gång du startar Outlook. Det är inte Outlook som är problemet här, utan att varje epost-konto har ett tillhörande lösenord.

Om du har POP-mail så kan det bli problem om du har det inställt på fler än en dator eller telefon. Om du kopplar upp mot mailkontot på telefonen (som säkert är inställd att kolla mailen var 10:e minut eller liknande) så anses kontot upptaget och då kan du få just det problemet från datorn att lösenordet är fel, fast det egentligen är så att kontot är "låst" från telefonen. Om du har mailkontot inställt som IMAP så ska inte det problemet uppstå.

Kolla inställningarna för telefonen och ställ in att den ska kolla mailen manuellt istället för automatiskt.

Det har varit flera problem sedan jag ändrade in och utgående server. Det visar sig att man skulle ange nytt lösenord för varje konton i inställningar. Nu är det ett annat problem….Hur ändrar man där det står (nytt meddelande) "från". Det finns ett antal fasta adresser man kan välja där och en av har blivit fel (bokstäverna är omkastade). Därför kommer det inte fram när man skickar (fast det är korrektstavat i konton samt på binero:s hemsida)

1
Bevaka tråden