Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

[MBP early-11] Batteri (i Göteborgsområdet?)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Nu är det så att mitt batteri sjunger på sin sista vers. Som det står i titeln så är det en MBP early 2011 där jag skruvat in en SSD och likt förbannat så vägrar den ge mig mer än 2h och jag vill minnas att jag kunde kräma ut 6-7 ärliga timmar ur den när vi var goda vänner, om inte mer.

Nu är det så att jag är intresserad av vart i göteborgstrakten jag för ett vettigt pris kan få bytt batteri. I och med att jag bytt hårddisk så har jag inga problem att sätta i batteriet själv men hur är det, kan jag få tag i ett nytt originalbatteri? eller vägrar applecertifieradeåterförsäljare och reparatörer ge mig det i handen? Hört så mycket skräp om ickeoriginalbattier så jag vet inte riktigt ifall jag skulle våga ett sådant men berätta gärna ifall ni anser er ha kommit över ett kap

Tack på förhand!

Ring/gå in hos Macforum i Nordstan och hör med dem?

Ursprungligen av suddgummi:

Ring/gå in hos Macforum i Nordstan och hör med dem?

hmm, aldrig sett deras butiker, bara sett reklamen på spårvagnarna. Hur som helst ringde jag dem och de vägrar tydligen sälja ett batteri vilket är lite drygt, kalaset skulle tydligen gå på 1700-1800kr... Någon som har god erfarenhet av "pirat"batterier och kan rekommendera något?

1. Om du vill få konkreta tips så är det nog bra om du berättar vilken datormodell det handlar om. Du har sagt att det är "Early 2011". Men är det 13, 15 eller 17 tum?

2. I ena meningen säger du att du vill få bytt batteri. I nästa mening säger du att du ska byta det själv. Vilket är det?

3. I ena meningen säger du att de vägrar sälja ett batteri. I nästa mening säger du att det skulle kosta 1700-1800 kr. Vad betyder det?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

1. Om du vill få konkreta tips så är det nog bra om du berättar vilken datormodell det handlar om. Du har sagt att det är "Early 2011". Men är det 13, 15 eller 17 tum?

2. I ena meningen säger du att du vill få bytt batteri. I nästa mening säger du att du ska byta det själv. Vilket är det?

3. I ena meningen säger du att de vägrar sälja ett batteri. I nästa mening säger du att det skulle kosta 1700-1800 kr. Vad betyder det?

ursäkta oklarheterna

1: det är en 15" med modelbeteckning A1286 (står Macbookpro 8,2 i systeminformation)
2: Ja jag vill alltså få bytt batteri i min dator, sen vem det är som utför arbetet är för mig egalt (jag hade själv kunnat göra det). Men i och med att man måste köpa "piratbatterier" ifall man skall byta själv så vore det skönt ifall någon kunde rekommendera något. tycker man hör lika mycket skräckhistorier med original batterier som med piratbatterier men det är svårt att göra en bedömning när väldigt få skriver på forum för att "allting funkar som det skall".
3: Ja, de bekräftade mina misstankar alltså. För att få ett originalbatteri så kräver de att de själva gör det och då går hela kalaset på 1700-1800kr (batteri+arbete)

Ursprungligen av Electromatic:

ursäkta oklarheterna

1: det är en 15" med modelbeteckning A1286 (står Macbookpro 8,2 i systeminformation)
2: Ja jag vill alltså få bytt batteri i min dator, sen vem det är som utför arbetet är för mig egalt (jag hade själv kunnat göra det). Men i och med att man måste köpa "piratbatterier" ifall man skall byta själv så vore det skönt ifall någon kunde rekommendera något. tycker man hör lika mycket skräckhistorier med original batterier som med piratbatterier men det är svårt att göra en bedömning när väldigt få skriver på forum för att "allting funkar som det skall".
3: Ja, de bekräftade mina misstankar alltså. För att få ett originalbatteri så kräver de att de själva gör det och då går hela kalaset på 1700-1800kr (batteri+arbete)

Original är att föredra, annat är att singla slant.

1
Bevaka tråden