Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jonathan Ive saknas på Apples webbsida

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

UPPDATERAD. Jonathan Ive har plötsligt försvunnit från webbsidan där Apples ledning presenteras. Han finns dock fortfarande kvar på den motsvarande svenska sidan.

Läs hela artikeln här

Någon i Apples webbteam tyckte måndagen var jobbig och trist och bestämde sig för att skoja till det lite

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2014-02-17 13:39
Ursprungligen av Adrian B:

Någon i Apples webbteam tyckte måndagen var jobbig och trist och bestämde sig för att skoja till det lite

Tror också det, något händer på apples sidor och internet exploderar med rykten.

Ursprungligen av Json_81:

Tror också det, något händer på apples sidor och internet exploderar med rykten.

Yep. Men samtidigt, om det hade varit sant att Ive slutat så är det den största händelsen internet på Apple sedan Jobs avled, mycket större än Forstalls avsked. Dock är det väl troligt att det skulle ske genom ett pressmeddelande snarare än på det här sättet. Fast det var något med Bobs Mansfield som kom den här vägen först om jag minns rätt.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-02-17 14:13
Ursprungligen av Adrian B:

Yep. Men samtidigt, om det hade varit sant att Ive slutat så är det den största händelsen internet på Apple sedan Jobs avled, mycket större än Forstalls avsked. Dock är det väl troligt att det skulle ske genom ett pressmeddelande snarare än på det här sättet. Fast det var något med Bobs Mansfield som kom den här vägen först om jag minns rätt.

Kan också vara att han har omprioriterat. För nåt år sen var ju ryktet att ville han ju flytta hem till england, men då kunde han inte fortsätta på samma position på Apple.

Kan vara så enkelt att han fortsätter som designer men väljer att hoppa av ledningen.

Ursprungligen av juanito:

Kan också vara att han har omprioriterat. För nåt år sen var ju ryktet att ville han ju flytta hem till england, men då kunde han inte fortsätta på samma position på Apple.

Kan vara så enkelt att han fortsätter som designer men väljer att hoppa av ledningen.

Fast då skulle de väl inte lägga tillbaka honom direkt.

Han är tillbaka så ingen ko på isen .
Dom gjorde vissa redigeringar på morgonen och därav försvann han för en stund.
https://www.apple.com/pr/bios/

  • Medlem
  • International user
  • 2014-02-17 15:58
Ursprungligen av Adrian B:

Fast då skulle de väl inte lägga tillbaka honom direkt.

Näpp så verkar det ju inte ha varit

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2014-02-17 20:45

De borde ha ett sånt däringa meddelande!

We are busy updating our Executive Profiles...

Senast redigerat 2014-02-18 08:06
  • Medlem
  • ?
  • 2014-02-17 23:22

?Min första tanke var att det beror på iOS7 designen som inte hamnade i den bästa jorden. Men på hårdvara är han en erfaren världsmästare och jag hoppas att han är kvar.

Ursprungligen av mac+:

?Min första tanke var att det beror på iOS7 designen som inte hamnade i den bästa jorden. Men på hårdvara är han en erfaren världsmästare och jag hoppas att han är kvar.

Detta tycker jag är skitkul.
2009-2013: iOS BEHÖVER ETT NYTT FRÄSCHT UTSEENDE!!! DET SER FÖR JÄVLIGT UT!!!
2013: VAD FAN HAR NI GJORT??? GE OSS TILLBAKA iOS 6!!!

För övrigt tycker jag iOS 7 är skitsnyggt, om detta gått någon förbi.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-02-18 09:17
Ursprungligen av pmarriott:

Detta tycker jag är skitkul.
2009-2013: iOS BEHÖVER ETT NYTT FRÄSCHT UTSEENDE!!! DET SER FÖR JÄVLIGT UT!!!
2013: VAD FAN HAR NI GJORT??? GE OSS TILLBAKA iOS 6!!!

För övrigt tycker jag iOS 7 är skitsnyggt, om detta gått någon förbi.

Det vet du väl att folk blir aldrig nöjda och att dom vet vad dom vill ha men kan aldrig beskriva det.
Hade iOS7 kommit första hade iOS6 blivit lika illa omtyckt av dom som inte tycker om iOS7 idag

  • Medlem
  • International user
  • 2014-02-18 09:57
Ursprungligen av pmarriott:

Detta tycker jag är skitkul.
2009-2013: iOS BEHÖVER ETT NYTT FRÄSCHT UTSEENDE!!! DET SER FÖR JÄVLIGT UT!!!
2013: VAD FAN HAR NI GJORT??? GE OSS TILLBAKA iOS 6!!!

För övrigt tycker jag iOS 7 är skitsnyggt, om detta gått någon förbi.

Jag hade aldrig något emot utseende i ios6 tvärt om. Däremot var även betendet i vissa appar allt för likt den analoga världen. Mao skeuomorphismen hade gått för långt när det påverkade funktionaliteten i vissa appar.

Men jag hade inget emot konstläder etc etc snarare tvärt om. iOS7 är med några undantag betydligt sämre designat än tidigare versioner. Ta t.ex. hur du låser upp telefonen, då hade du en "knapp" som du drog från en sida till den andra. Perfekt för små barn och åldringar som inte hade sett en dylik telefon tidigare. Det var en bra design som fungerade och såg bra ut.

iOS7 är långt ifrån lika intuitivt, och för böveln safaris botten ribom som försvinner och jag själv knappt fattar hur man ska få fram tillbaka, idiotiskt och irriterande är vad det är.

Så nej iOS 7's design är inte bra. Men vissa saker har dock blivit lite bättre.

Min iPhone kör iOS7 men inte min iPad och frun ville inte heller ha iOS7 på sin iPhone för att det var så fult och blaskigt.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-02-18 10:02
Ursprungligen av juanito:

Jag hade aldrig något emot utseende i ios6 tvärt om. Däremot var även betendet i vissa appar allt för likt den analoga världen. Mao skeuomorphismen hade gått för långt när det påverkade funktionaliteten i vissa appar.

Men jag hade inget emot konstläder etc etc snarare tvärt om. iOS7 är med några undantag betydligt sämre designat än tidigare versioner. Ta t.ex. hur du låser upp telefonen, då hade du en "knapp" som du drog från en sida till den andra. Perfekt för små barn och åldringar som inte hade sett en dylik telefon tidigare. Det var en bra design som fungerade och såg bra ut.

iOS7 är långt ifrån lika intuitivt, och för böveln safaris botten ribom som försvinner och jag själv knappt fattar hur man ska få fram tillbaka, idiotiskt och irriterande är vad det är.

Så nej iOS 7's design är inte bra. Men vissa saker har dock blivit lite bättre.

Det var en generell beskrivning av vad som skrevs på nätet om önskan att iOS skulle förändras så du behöver inte försvara eller förklara.
Väldigt lätt att förklara vad man vill ha EFTER förändringen har kommit och tala om hur dåligt det är.
Ett jävla gnäll är vad det är.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2014-02-18 10:45
Ursprungligen av juanito:

iOS7 är långt ifrån lika intuitivt, och för böveln safaris botten ribom som försvinner och jag själv knappt fattar hur man ska få fram tillbaka, idiotiskt och irriterande är vad det är.

Du knackar bara på botten av webläsarfönstret så dyker den upp.

  • Medlem
  • ?
  • 2014-02-18 11:10

?Om iOS6 hade kommit efter iOS7 hade det blivit en förbättring. Det finns en anledning att text och symboler ska vara tydliga. Supertunna linjer i kombination med en färgsättning som ger dålig kontrast till bakgrunden är tillräckligt för mig att totalt sänka iOS7 designmässigt. Speciellt viktigt är det med tydligheten på en mobil enhet som används flera gånger dagligen i alla tänkbara miljöer och ljusförhållanden. Anledningen att jag kommenterade tråden var min irritation igår över att de tunna symbolerna till tidtagaruret inte gick att tyda direkt. Jämförbart med min överdesignade kaffekanna där gästerna ständigt ställer frågan hur de ska göra.

Tillbaka till topic "Jonathan Ive saknas på Apples webbsida". Tack!

edit: Vad ni tycker om iOS kan diskuteras i iOS-forumet.

Senast redigerat 2014-02-18 12:19
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-02-18 11:21
Ursprungligen av mac+:

?Om iOS6 hade kommit efter iOS7 hade det blivit en förbättring.

Gissning,spekulation,en personligt åsikt och inte fakta.

Angående Ives så förstår jag inte varför det slås upp så stort bara för att han försvinner från hemsidan.
När Scott Forestal fick sparken skrevs väl det om först innan han försvann från sidan?
Skulle Ives få sparken skulle det inte kunna gå att hålla hemligt eftersom jag anser att han har gjort mer för Apple än Forestal.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-02-18 12:22
Ursprungligen av AndyK:

Du knackar bara på botten av webläsarfönstret så dyker den upp.

Jag brukar scrolla upp... jag menar ner... ner med fingret alltså upp med sidan.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-02-18 12:29
Ursprungligen av lappen71:

Gissning,spekulation,en personligt åsikt och inte fakta.

Angående Ives så förstår jag inte varför det slås upp så stort bara för att han försvinner från hemsidan.
När Scott Forstal fick sparken skrevs väl det om först innan han försvann från sidan?
Skulle Ives få sparken skulle det inte kunna gå att hålla hemligt eftersom jag anser att han har gjort mer för Apple än Forestal.

Om du gillar design framför funktion så stämmer nog ditt uttalande. När de sparkade Forstall var det ungefär som när Steve Jobs fick sparken 1985. Kanske behövligt från vissa perspektiv, men nja även om jag inte höll med Forstall i en del saker, så har den killen gjort långt mer för apples produkter än ytlig design.

Där förlorade verkligen Apple en talang. Med Steve Jobs död, förlorade Apple inte enbart Jobs utan även Forstall i förlängningen.

iOS7 blev en lärpeng åt Ive och han lär växa i sitt ansvar, kanske iOS 9 eller 10 ser vettigt ut igen. '

Forstall hade sina rötter i NeXT. Inget man kan beskylla Ive för.

Ursprungligen av lappen71:

...När Scott Forestal fick sparken... ...mer för Apple än Forestal.

Han heter Forstall.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2014-02-18 14:15
Ursprungligen av juanito:

Jag brukar scrolla upp... jag menar ner... ner med fingret alltså upp med sidan.

Funkar det också...

1
Bevaka tråden