Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Netflix kommer till Sverige

Tråden skapades och har fått 119 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-10 13:03
Ursprungligen av zappee:

Total bojkott av mediamaffian är det enda som gäller.

Har du sålt TV:n Smartmobilen Radion och datorn än?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-10 16:03
Ursprungligen av Capeman:

Nu har Netflix 4.1 för iOS kommit ut. Bland annat börjar nu nästa avsnitt av en TV-serie automatiskt efter det föregående avsnittets slut.

Verkligen en uppskattad uppdatering

  • Medlem
  • International user
  • 2013-05-10 22:49
Ursprungligen av Gordy:

Har du sålt TV:n Smartmobilen Radion och datorn än?

Hur ger dessa intäkter till skiv/filmbolag?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-10 23:22
Ursprungligen av zappee:

Hur ger dessa intäkter till skiv/filmbolag?

På ett flertal sätt men menar du att du uppmanar till bojkott av skiv/filmbolag men ändå vill fortsätta använda deras produkter?

  • Medlem
  • International user
  • 2013-05-11 18:31
Ursprungligen av Gordy:

På ett flertal sätt men menar du att du uppmanar till bojkott av skiv/filmbolag men ändå vill fortsätta använda deras produkter?

Jasså, sen när blev Samsung, Apple o.s.v skiv och filmbolag?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-11 23:44
Ursprungligen av zappee:

Jasså, sen när blev Samsung, Apple o.s.v skiv och filmbolag?

Nu menade jag mer produkter som film musik och spel etc. men Apple och Samsung har definitivt stora intressen i mediabranschen och tjänar stora pengar på den.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-05-16 21:36
Ursprungligen av Gordy:

Nu menade jag mer produkter som film musik och spel etc. men Apple och Samsung har definitivt stora intressen i mediabranschen och tjänar stora pengar på den.

Jag förstår att du menar det, men att jag har en dator/mobil/tv gör inte att jag automatiskt köper film/musik/spel.

Så nej, jag ger inga pengar till mediamaffian.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-16 21:42
Ursprungligen av zappee:

Jag förstår att du menar det, men att jag har en dator/mobil/tv gör inte att jag automatiskt köper film/musik/spel.

Så nej, jag ger inga pengar till mediamaffian.

Men du nyttjar ändå deras produkter? Då är din bojkott ganska hypokratisk.

Sen hamnar nog trots allt ändå en del pengar från dig hos dina "fiender". Men troligtvis inte så att det täcker kostnaderna för din film & musikkonsumtion. Mediebolagen tjänar ju som tur är inte bara pengar på direktförsäljning.

Artikelns/trådens topic är Netflix, tack.

Igår dök det upp en kö-knapp i Netflix på min Apple TV (med svenskt Netflix). Knappen kom och gick på olika filmer och idag är den borta.

(Ber om ursäkt för den dåliga bilden.)

Testade att lägga till en random film i kön och idag finns den i en kö i Netflix-appen på iPad, men inte på iPhone.

Kan det vara så att Instant Queue är på väg till andra länder än USA? Har ställt frågan till Netflix' kundtjänst.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-20 13:09

Jag har också en kö-knapp men bara på vissa filmer.

För mig kommer det och går. Fanns tidigare på Trapped som jag visar i kö-screenshoten, finns där inte längre.

Netflix svarar att de jobbar på funktionen men vet inte när den blir tillgänglig.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-21 13:21

Haha nu har jag fått ett konstigt problem.
Jag har italienska som ljudspråk på vissa filmer.
Såg på halva Full Metal Jacket igår och då hade jag engelska som ljudspråk.
Nu när jag ska se resten är det italienskt ljud och jag har provat att logga ut och in Netflix på ATV3.
Loggat ut på hemsidan och ställt in rätt ljud men det är fortfarande fel ljud.
Någon som varit med om detta tidigare?

Edit: Kollade vilken IP jag har och den är för rätt land ifall det var det som ställde till det.

Nej, men Netflix på ATV verkar allmänt struligt just nu. Kör min ATV på engelska, men plötsligt igår blev Netflix-menyerna på svenska. Dessutom ser det inte ut som om jag har betygsatt några filmer längre, men på webben och i iOS-apparna syns mina betyg fortfarande.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-21 13:29

Ok då kanske det är ett övergående problem eftersom håller på att uppdatera sin tjänst.

Ursprungligen av Capeman:

Nej, men Netflix på ATV verkar allmänt struligt just nu. Kör min ATV på engelska, men plötsligt igår blev Netflix-menyerna på svenska. Dessutom ser det inte ut som om jag har betygsatt några filmer längre, men på webben och i iOS-apparna syns mina betyg fortfarande.

De lanserade ju det här med profiler nyligen, men det verkar strula en del. Skapade en för barnen så jag slipper få My Little Pony och Askungen som förslag när jag loggar in mig, men på just ATV verkar den blanda och ge lite som den vill. Barnen får upp actionfilmer och thrillers som förslag och jag får upp barnfilmer.

Så ja, nu kommer köfunktionen till Sverige:

http://nordicsblog.netflix.com/2013/08/introd...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-02-15 11:22

Upptäckte idag att man kan ställa in hur undertexten i Netflix ska se ut.
Netflix -> Your account -> Subtitle appearance

Ursprungligen av reboot81:

Upptäckte idag att man kan ställa in hur undertexten i Netflix ska se ut.
Netflix -> Your account -> Subtitle appearance

Det där har funnits länge på hemsidan, dock så går inte ändringarna igenom till min Smart TV längre sedan ett par veckor
vilket resulterar i den hemska gula suben

Ursprungligen av reboot81:

Upptäckte idag att man kan ställa in hur undertexten i Netflix ska se ut.
Netflix -> Your account -> Subtitle appearance

Det där har jag missat helt, briljant! Hoppas inställningen slår igenom till alla märkliga enheter som används i hushållet.

Ursprungligen av Emil Å:

Det där har jag missat helt, briljant! Hoppas inställningen slår igenom till alla märkliga enheter som används i hushållet.

Testade med telefonen som fortfarande har den fula gula texten. Oklart om det tar en längre stund för den att få in det på andra enheter eftersom att det tydligen ska ändras på alla enheter.

Ursprungligen av Raven cc:

Testade med telefonen som fortfarande har den fula gula texten. Oklart om det tar en längre stund för den att få in det på andra enheter eftersom att det tydligen ska ändras på alla enheter.

För mig kickade det direkt till telefon (Android), PS3, Wii U och HTPC (via Chrome) i alla fall. Mycket bättre än det gula!

Det bästa vore ju dock om man kunde slå av helt eller i alla fall välja engelska, men vad jag vet finns inte det möjligheten för allt material. Minns jag rätt handlade det om någon skum licenssituation?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-02-16 14:47
Ursprungligen av Raven cc:

Testade med telefonen som fortfarande har den fula gula texten. Oklart om det tar en längre stund för den att få in det på andra enheter eftersom att det tydligen ska ändras på alla enheter.

Får inte heller bort den gula texten på iPhonen, trots att jag följt anvisningarna från Netflix och Apple.

Ursprungligen av reboot81:

Får inte heller bort den gula texten på iPhonen, trots att jag följt anvisningarna från Netflix och Apple.

Nej det är nått är riktigt galet
jag har nu gul text i alla mina enheter, dessutom vill webgränssnittet installera Silverlight även fast jag bokat i html 5

Ursprungligen av disktant:

Nej det är nått är riktigt galet
jag har nu gul text i alla mina enheter, dessutom vill webgränssnittet installera Silverlight även fast jag bokat i html 5

Edit:
En lång supportchatt med Netflix och fortfarande samma problem
dom hävdar bestämt att det är min router som är felet att inställningarna inte går igenom
bad mig starta om, men ingen skillnad

Ursprungligen av reboot81:

Får inte heller bort den gula texten på iPhonen, trots att jag följt anvisningarna från Netflix och Apple.

Verkar vara något galet med iPhones för jag testade med en android-telefon på samma konto och det funkade direkt.
Märkte också att det är profilinställning och inte konto, så man måste ändra på varje profil man har på sitt konto.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-03-17 13:48

Netflix Introduces New 'Browse Endlessly' Plan

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-03-17 14:53
Ursprungligen av IngoX:

Netflix Introduces New 'Browse Endlessly' Plan

”Kolla på film” eller ”se en film”.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2014-03-17 16:02

Förr fanns ju bloggen Flixa med filmtips från svenska Netflix. Finns den någon annan motsvarande sida så att man kan dra lite ner på det oändliga bläddrandet?

Bevaka tråden