Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny hårddisk till Macbook pro

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tänkte byta min superdrive på min Macbook pro, 13" från 2011, för att få mer utrymme på datorn. Tips på bra hårddiskar på 1TB eller större som fungerar bra mac? Kommer datorn att låta mer om jag sätter in en Sata disk? Datorn används till stor del till video och bild redigering om det kan vara till någon hjälp vid val av hårddisk.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-02-14 16:00

Du behöver också en adapter för att hårddisken ska passa.
Jag köpte denna så jag fick en extern läsare av den interna superdriven.
http://hardwrk.com/en/ssd-hdd-adapter-kit-for...

Ursprungligen av lappen71:

Du behöver också en adapter för att hårddisken ska passa.
Jag köpte denna så jag fick en extern läsare av den interna superdriven.
http://hardwrk.com/en/ssd-hdd-adapter-kit-for...

Vad jag har förstått så är det 2.5 Sata man ska ha men fungerar alla diskar i masen?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-02-14 16:28
Ursprungligen av TheQuo:

Vad jag har förstått så är det 2.5 Sata man ska ha men fungerar alla diskar i masen?

Masen?

Ursprungligen av lappen71:

Masen?

Antar att han/hon menar Mac:en.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Antar att han/hon menar Mac:en.

Exakt macen

Räcker det verkligen med den prestandan du får i en laptop-disk för att redigera video? Vad har du för typ av lagring i datorn i dag?

Ursprungligen av TheQuo:

Vad jag har förstått så är det 2.5 Sata man ska ha men fungerar alla diskar i masen?

Ja, i princip alla. Om jag nu förstår detta korrekt så kommer du ha två diskar i din MBP. Om det är korrekt så rekommenderar jag att iaf en av dem bör vara en SSD. Och ja, din dator kommer att låta mer, speciellt när den arbetar med tunga saker så som videoredigering.

Senast redigerat 2014-02-16 16:25
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-02-16 15:33

2.5" Sata,finns upp till 2TB.
Hardwrk är säkert finfina grejer, har du en liten budget finns optibay/hårddiskhållare på ebay för 100kr, och externt chassi för superdriven så du kan köra den som extern enhet via USB för 150kr. ebay.com sök på "optibay macbook pro"

1
Bevaka tråden