Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bättre Ljud

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trelleborg
  • 2014-02-15 12:49

Är det någon som har provat någon av dom externa förstärkarna. http://shop.textalk.se/se/artgrp.php?id=8192&...
Rätt bra pris för bättre ljud om det sen är värt pengarna det vore bra att veta.

Bättre ljud än vad? Det beror på vad du ska driva för något. Bättre än den inbyggda högtalaren som sitter i datorer blir det garanterat.

Ljud är subjektivt och kan kosta från 50kr till många tusen såklart.

  • Medlem
  • Trelleborg
  • 2014-02-15 14:22
Ursprungligen av keptang:

Bättre ljud än vad? Det beror på vad du ska driva för något. Bättre än den inbyggda högtalaren som sitter i datorer blir det garanterat.

Ljud är subjektivt och kan kosta från 50kr till många tusen såklart.

Är inte riktigt med på vad du menar med (Bättre ljud än vad?) frågade jag om det NEJ, det jag undrade över var om någon ägde en sådan här billig förstärkare och om dom var nöjda med produkten.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-02-15 14:27
Ursprungligen av Tarok:

Är inte riktigt med på vad du menar med (Bättre ljud än vad?) frågade jag om det NEJ, det jag undrade över var om någon ägde en sådan här billig förstärkare och om dom var nöjda med produkten.

Du skriver "rätt pris för bättre ljud"
Bättre än vadå? För att kunna svara på den frågan måste du ange vad det är du lyssnar med nu.
Annars är det omöjligt att ge ett bra och vägvisande svar.

Ursprungligen av Tarok:

Är inte riktigt med på vad du menar med (Bättre ljud än vad?) frågade jag om det NEJ, det jag undrade över var om någon ägde en sådan här billig förstärkare och om dom var nöjda med produkten.

Läs vad du skriver, "rätt bra pris för bättre ljud". Men ok.

  • Medlem
  • Trelleborg
  • 2014-02-15 17:57
Ursprungligen av lappen71:

Du skriver "rätt pris för bättre ljud"
Bättre än vadå? För att kunna svara på den frågan måste du ange vad det är du lyssnar med nu.
Annars är det omöjligt att ge ett bra och vägvisande svar.

Ursäkta jag trodde att alla på detta Forum förstod att vi talar inte om Mcintosh utan vi talar om datorer,så slutsatsen är som sagt att få ett bättre ljud från sin Dator till ett något så när billigt pris, hur mer ska jag formulera mig för att alla ska förstå.
Det är som sagt klart att jag kan köpa lite saker för 1 miljon ock koppla in min dator kanske bra ljud, men det var inte det min undran var.

Ett tips är att kolla prisjakt.se

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-02-16 17:28
Ursprungligen av Tarok:

Ursäkta jag trodde att alla på detta Forum förstod att vi talar inte om Mcintosh utan vi talar om datorer,så slutsatsen är som sagt att få ett bättre ljud från sin Dator till ett något så när billigt pris, hur mer ska jag formulera mig för att alla ska förstå.
Det är som sagt klart att jag kan köpa lite saker för 1 miljon ock koppla in min dator kanske bra ljud, men det var inte det min undran var.

Ursäkta men vi är faktiskt inte tankeläsare så du måste tala om vad det är du lyssnar på nu.
Ingenting i ditt första inlägg beskriver det utan vi måste ställa frågan och då blir du sur.
Inte rätt sätt att få råd kan jag säga så lycka till i dina försök att skaffa bättre ljud.

Ursprungligen av Tarok:

...slutsatsen är som sagt att få ett bättre ljud från sin Dator till ett något så när billigt pris...

Ja, jag får hålla med Lappen71. Om man vill ha hjälp så är det inte så lämpligt att bli sur i stället för att svara på de motfrågor man får.

Om man säger "bättre" så måste man ju också ange vad man jämför med. Bättre än vadå? Menar du "bättre än en dators inbyggda högtalare"?

Och vad innebär "något så när billigt"? Du har länkat till en förstärkare för 295 kr. Är det ungefär den budgeten vi pratar om? Och högtalarna då? Vilken budget pratar vi om där?

Senast redigerat 2014-02-16 22:34
  • Avstängd
  • Överallt
  • 2014-02-16 18:24

En förstärkare utan högtalare låter inte mycket, inget ljud alls. Alltså väldigt ovärt.

  • Medlem
  • Trelleborg
  • 2014-02-19 21:46
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ja, jag får hålla med Lappen71. Om man vill ha hjälp så är det inte så lämpligt att bli sur i stället för att svara på de motfrågor man får.

Om man säger "bättre" så måste man ju också ange vad man jämför med. Bättre än vadå? Menar du "bättre än en dators inbyggda högtalare"?

Och vad innebär "något så när billigt"? Du har länkat till en förstärkare för 295 kr. Är det ungefär den budgeten vi pratar om? Och högtalarna då? Vilken budget pratar vi om där?

Ja ni får ursäkta om ni tyckte att jag var sur, vi börjar om, jag har en dator och vill inte lägga 1500 kr på en förstärkare utan något mindre lätt att ha med sig i husvagnen, det jag då undrade över var bara detta om någon hade provat den här förstärkaren för 295 kr, jag fattar så klart att det inte kommer något monsterljud ifrån den, men om någon provat den här billiga förstärkaren så var det något att ha eller finns det något liknade som man kan få tips på, och högtalarna är inget problem dom kan jag köpa sen beroende på vilken sort av utgångar det finns att välja på.

Ursprungligen av Tarok:

...det jag då undrade över var bara detta om någon hade provat den här förstärkaren...

Då borde du ha satt en bättre rubrik på tråden, och visat att det du sökte var erfarenheter av just den förstärkaren - och ingenting annat.

Det finns en forumregel som säger att trådrubriken ska tydligt visa vad tråden handlar om.

Med en så flummig rubrik ("Bättre ljud") är det ganska naturligt att det kommer följdfrågor kring det.

1
Bevaka tråden