Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få min iSub att fungera

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trelleborg
  • 2014-02-13 21:53

Har köpt Harman Kardon iSub plus dom små klot högtalarna som jag ska ha till min gamla iMac från 2002, dom små högtalarna är det ett jäkla klös i men iSuben vill inte alls, har läste någonstans att det ska till någon form av drivrutin till den, så frågan är om någon här vet vart man kan få tag på den här drivrutinen eller om det finns något sätt att komma förbi drivrutinen, vill säga att i Systeminställninga under Ljud så kommer inte iSuben upp som jag inbillar mig att den borde göra om drivrutinen varit installerad.

Exakt vilken iMac-modell?
Vilket operativsystem?

  • Medlem
  • Trelleborg
  • 2014-02-13 22:08
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Exakt vilken iMac-modell?
Vilket operativsystem?

iMac (Flat Panel) 800 MHz 2002
10.4.11
Plus att högtalarna plus iSuben såldes som tillbehör för den här Datorn 2002.

Senast redigerat 2014-02-13 22:41

Har inte läst så noga men nåt kan finnas här:
http://reviews.cnet.com/8301-13727_7-20015372...

Lösningen kanske finns i denna tråd http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-02-14 22:31

Nej, den ska inte komma upp separat, utan aktiveras när du aktiverar de små kloten. Låter det inget från din iSub?

  • Medlem
  • Trelleborg
  • 2014-02-15 12:53
Ursprungligen av kenjon:

Nej, den ska inte komma upp separat, utan aktiveras när du aktiverar de små kloten. Låter det inget från din iSub?

Jag har löst det nu, men en rättelse kloten fungerar utan att något ändras under ljud, men när iSuben är inkopplad igenom usb kommer en extra liten ruta som man ställer in volymen på suben med.

Ursprungligen av Tarok:

Jag har löst det nu, men en rättelse kloten fungerar utan att något ändras under ljud, men när iSuben är inkopplad igenom usb kommer en extra liten ruta som man ställer in volymen på suben med.

Med andra ord behövde den ström

1
Bevaka tråden