Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stylus RMX Bra eller dålig??

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-04-09 02:28

Hallojs!!

Har suttit ett bra tag nu o funderat på om man ska skaffa Spectrasoniks Stylus RMX när jag väl uppdaterar min dator för att verkligen börja köra igång med mina VSTi pluggar (hade snabbare dator förut.

Har kollat en del på deras hemsida och demona låter helt ok men tyvärr så kan man inte ladda ner nån demo (iaf vad jag såg) så man kan testa den lite så det skulle vara kul om nån som har RMX säga lite om den och om ni använt den i nån specifik låt lägg gärna ut den ozzå så man får en känsla av hur pass bra den är

MVh
Cytex

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-04-09 11:45

Stylus RMX är helt lysande faktiskt! Jag använder den för i princip alla trummor. Möjligheten att importera REX loopar och sedan slica upp dem och köra dem eller bara enskilda ljud från dem.

Den fungerar riktigt bra till alla typer av trummor, allt från elektroniska saker till goth'n'roll via hip hop.

Rekommenderas starkt!

D.

Jag håller med...

RMX är ypperlig, den är lättjobbad och snabb. Du kan enkelt göra bra
produktioner men kan även dyka djupt och anpassa loopar, tweaka enskilda slag
etc. etc. allt efter hur du vill det ska fungera och låta.

Med de SAGE expanders som finns ute kan den tillfredsställa i stort sätt
alla musiksmaker från electro till ackustiskt.

Fungerar även utmärkt att köra med live

Rekommenderas starkt!!!

Jag kör också RMX och är helsåld. Jag bygger grooves med extern utrustning (läs: trummaskiner +effekter), gör REX-filer och importerar i RMX - sedan kan man mutera beats hur man vill!

Oerhört inspirerande och genialt enkelt. Tips: Kika på videotutorials som finns på spectrasonics sajt så kan du se lite vad man kan göra. Dessa övertygade mig.

Är det möjligt att köra RMX utan att installera själva "fabriksljuden"? Jag har kollat in det där programmet och tycker det verkar mycket trevligt, och skulle verkligen vilja ha några av expansionerna, men ljuden som följer med (de som jag har lyssnat på) är verkligen inte värda sina gigabyte på min hårddisk.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-08-22 10:57

Jag kände mig smutsig av stylus...(tror man måste installera hela paketet yxmannen)

Jag tar upp en extremt gammal tråd. Funderar på att köpa Stylus RMX, är det någon som har ett bättre alternativ? Jag vill använda framförallt loopar o percussion smidigt i Ableton.

Ursprungligen av westerlu77:

Jag tar upp en extremt gammal tråd. Funderar på att köpa Stylus RMX, är det någon som har ett bättre alternativ? Jag vill använda framförallt loopar o percussion smidigt i Ableton.

NI Maschine

Är det inte "jobbigt" att ha med en extra hårdvara då? Har du en Maschine själv?

Ursprungligen av westerlu77:

Är det inte "jobbigt" att ha med en extra hårdvara då? Har du en Maschine själv?

Hårdvaran är inget måste.

Problemet är jag måste ha någon form av "brain" som kan sköta några triggplattor och då blir det svårt med Native instruments. Glömde kanske o säga att jag är trummis;) Jag kanske får behålla min Roland SPD-SX o köpa Stylus RMX ändå..

Ursprungligen av westerlu77:

Problemet är jag måste ha någon form av "brain" som kan sköta några triggplattor och då blir det svårt med Native instruments. Glömde kanske o säga att jag är trummis;) Jag kanske får behålla min Roland SPD-SX o köpa Stylus RMX ändå..

Testade Maschine endast fram och tillbaka då jag har hört mkt bra om den, dock så är UltraBeat för inarbetat för mig. Har inte stenkoll på vad den kan och inte kan.

1
Bevaka tråden