Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Creative Cloud for Teams - hur aktivera triallicenser

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej hej!

Har ett antal Photoshoplicenser i Creative Cloud for Teams, och när jag försöker aktivera befintliga triallicenser till fulla licenser (enligt http://helpx.adobe.com/creative-cloud/kb/conv... ) så finns inte alternativet att licensiera med Adobe-ID. Istället förväntas ett serienummer anges (vilket jag inte har).

Någon som stött på detta och har en lösning?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2014-02-14 20:05

Nu har jag aldrig gjort det du säger, men jag administrerar ändå ett Cloud-team.

Om du går in på creative.adobe.com som administratör så bör du hitta en länk med ett stort +-tecken. Troligen långt ner på sidan.

Klicka på det och lägg till en plats (läs en cloud-användare).

Därefter kan du bjuda in användaren med dennes e-postadress. Om adressen är densamma som använts för trial-versioner eller ej borde vara av noll betydelse.

Ursprungligen av filuren:

Nu har jag aldrig gjort det du säger, men jag administrerar ändå ett Cloud-team.

Om du går in på creative.adobe.com som administratör så bör du hitta en länk med ett stort +-tecken. Troligen långt ner på sidan.

Klicka på det och lägg till en plats (läs en cloud-användare).

Därefter kan du bjuda in användaren med dennes e-postadress. Om adressen är densamma som använts för trial-versioner eller ej borde vara av noll betydelse.

Tack för svaret!

Så hade jag också önskat att det skulle fungera.

Jag har alltså ett team, och jag har inviterat en ny användare. Användaren har skapat ett Adobe-ID, verifierat det och loggat in. Men när användaren skall aktivera sin CC PS som kört i trialmode så går det inte. När man väljer att licensiera programvaran så är det inte en inloggning till CC som dyker upp, utan ett traditionellt serienummerinmatningsfält.

Enda sättet att lösa detta verkar vara att helt avinstallera CC PS och sedan ladda ner och installera på nytt. Väldigt onödigt och omständligt.

Kan ju också säga att det fungerar med alla de som jag lagt till om de sedan tidigare inte kört i trial-mode. Det verkar vara något buggliknande när man skall uppdatera från trial-version till fullversion.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2014-04-25 19:48

Jag känner inte att jag har svaret, så jag fiskar lite.

Användaren som strulat för, kan han/hon tidigare haft någon fulversion av Adobe-program på sin dator? Eller om man säger, har den datorn några fulinställningar i host-filen?

Att gå från ohederlig till hederlig är hedervärt. Men det kan ibland vara problematiskt.

Ursprungligen av filuren:

Jag känner inte att jag har svaret, så jag fiskar lite.

Användaren som strulat för, kan han/hon tidigare haft någon fulversion av Adobe-program på sin dator? Eller om man säger, har den datorn några fulinställningar i host-filen?

Att gå från ohederlig till hederlig är hedervärt. Men det kan ibland vara problematiskt.

Tror inte att det behöver vara så. En av mina användare (som gick från cs5) fick sin cc för team-inbjudan och lyckades tanka ner trialversionen efter att ha accepterat inbjudan istället för att ladda ner den rätta cc-installeraren. Det var stört omöjligt att få den licensierad med inloggningen. Jag fick städa datorn ordentligt från allt cc-relaterat innan vi fick ordning på det.

1
Bevaka tråden