Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP Mid2012 Vill inte jobba med intern HD!?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Mitt problem började för nån dag sen med att datorn visade en blinkande mapp vid uppstart.
(Har läst andra trådar om liknade problem, ingen lösning dock....)

Efter lite forskande förmodade jag att SSD gått åt helvete och köpte ny disk.

När jag skulle partitionera den nya disken får jag felmedelanden av alla dess olika slag.
Efter ett antal försök plockar jag ut disken för att se om den över huvud taget lever.
Det visar sig att både orginal SSD och den ny mår alldeles utmärkt och rullar fint på min PC.

Jag flyttade över den nya disken (nu sittandes i USB-kabinett) och försöker partitionera och formatera via USB. Och det funkar felfritt.
Jag satt tillbaks disken i Macen och började installera Mac OS. Men installationen avbryts med felmeddelande efter nån minut.

Flyttar då tillbaka disken till USB-kabinettet och formaterar igen.
Provar att installera systemet när disken sitter kvar i USB-kabinettet.
Funkar hur bra som helst. Både att installera och köra Mac OS X.

Fine! tänkte jag och trodde i min enfald att allt skulle rulla fint nu om jag flyttar disken in i Macen igen.
Men, Nej den vägrar. Den kommer till äpplet och börjar rulla, och fortsätter att rulla där i en evighet....

(Denna tråd beskriver också vad som pågår med lite annan vinkel)
http://www.99mac.se/forum/p/2189129

Någon som har en ide om vad som pågår här?
Macen är ju 1,5 år så garantier är väl uteslutet. Så jag hoppas att ni Mac-kunniga kan hjälpa till i bästa möjliga mån.

Senast redigerat 2014-02-14 14:30

Kabeln.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-02-14 18:10

Du borde ha konsumentköplagen på din sida, detta är ju inte ett fel i en "slitdel" som batteri, hårddisk eller liknande. Utan ett fel antingen med SATA-kontroller (som i detta fall är nordbryggan på moderkortet) eller kablar/kontakter mellan denna och din disk.

1
Bevaka tråden