Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte koppla upp på Wifi med helt ny MBA

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpt en Macbook Air som jag tänkte använda i jobbet och koppla upp via min telefon. Jag slår på internetdelning på telefonen men varje gång jag försöker ansluta till nätverket med datorn så kommer det bara upp att att anslutningen misslyckades för att den uppnådde en maxtidsgräns. Det är inte så att datorn står och tuggar och försöker ansluta utan det tar två sekunder efter att jag försökt ansluta till felmeddelandet dyker upp. Alla andra datorer klarar utan några som helst problem av att ansluta till min telefon.

Någon som vet vad felet kan vara? Är en MBA mid 2013 med uppdaterad Mavericks.

Bra är om du anger vilken telefon du har, samt version på OS.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Bra är om du anger vilken telefon du har, samt version på OS.

iPhone 5s med senaste uppdateringen till iOS 7.

Ursprungligen av korthoga:

iPhone 5s med senaste uppdateringen till iOS 7.

Vilken är? "Senaste" är aldrig ett adekvat svar i sådana här sammanhang. Ponera att det finns ett problem iom eller upp till en viss version. När någon om 8 månader har samma problem och söker så får vederbörande veta att någon med den version som var "senaste" den 14 februari 2014 hade problem. Skriv alltid korrekt version. Vilket torde vara 7.0.4 eller nåt idag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-02-14 12:01
Ursprungligen av korthoga:

Köpt en Macbook Air som jag tänkte använda i jobbet och koppla upp via min telefon. Jag slår på internetdelning på telefonen men varje gång jag försöker ansluta till nätverket med datorn så kommer det bara upp att att anslutningen misslyckades för att den uppnådde en maxtidsgräns. Det är inte så att datorn står och tuggar och försöker ansluta utan det tar två sekunder efter att jag försökt ansluta till felmeddelandet dyker upp. Alla andra datorer klarar utan några som helst problem av att ansluta till min telefon.

Någon som vet vad felet kan vara? Är en MBA mid 2013 med uppdaterad Mavericks.

Fungerar det att ansluta MBA till andra WiFi-nät?

Ursprungligen av pmarriott:

Vilken är? "Senaste" är aldrig ett adekvat svar i sådana här sammanhang. Ponera att det finns ett problem iom eller upp till en viss version. När någon om 8 månader har samma problem och söker så får vederbörande veta att någon med den version som var "senaste" den 14 februari 2014 hade problem. Skriv alltid korrekt version. Vilket torde vara 7.0.4 eller nåt idag.

7.0.5.

Ursprungligen av IngoX:

Fungerar det att ansluta MBA till andra WiFi-nät?

Ja.

1
Bevaka tråden