Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SonyEricsson släpper 3G-mobil

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Z1010 är beteckningen på Sony Ericssons nya 3G-lur.

Z1010 product features:

Imaging
Video Call
TwinCam
VGA for still
QCIF for video
UMTS 64kbits uplink
GPRS 4+2
Dual displays:
176x220 pixels / 65 536 colors
101x80 pixels / 4-level grey scale

Entertainment
Audio and video:
MPEG 4, H.263, MP3, ACC, AMR
UMTS 384kbit downlink
Polyphonic Sound 24 voices
WAP2.0
Java MIDP 1.0

Messaging
SMS/EMS/MMS/MMS video
Wireless village

Connectivity
Bluetooth long range
Sony Memory stick Duo™, 16MB included
USB true connector - 12Mbit
IrDA

Läs mer:
Sony Ericssons 3G-nalle lanseras i paket.

Debut för första 3G-telefonen från Sony Ericsson.

GSM World Congress 2003

Sony Ericssons nya 3G-telefon.

Sony Ericsson lanserar sin första 3G-telefon.

Sony-Ericsson visar sin första 3G-telefon.

Sony Ericssons första 3G-telefon vikbar.

Sony Ericsson lanserar 3G-telefon

Sony-Ericssons 3G-lur med QuickTime...

Sony Ericsson premiärvisar 3G-telefon.

[ 18. februari 2003, 09:52: Meddelandet ändrat av: Chaosstar ]

Undrar just vad den kostar?

Ciryon

ÄNTLIGEN - o speciellt då SE tagit till sig fliplurar.. framtidens utseende som de asiatiska tillverkarna redan tagit till sig för flera (upp till) år sedan.

Nokia kanske fattar detta också snart, men dom kanske vill fortsätta med gummitelefoner av drag o släp typ.
BRA SE.. första SNYGGA telefonen från er, typ någonsin.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Ciryon:
Undrar just vad den kostar?

Ciryon

heh, ja och när den finns att köpa på riktigt...

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-02-17 18:40
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Jürgen B:
ÄNTLIGEN - o speciellt då SE tagit till sig fliplurar.. framtidens utseende som de asiatiska tillverkarna redan tagit till sig för flera (upp till) år sedan.

Nokia kanske fattar detta också snart, men dom kanske vill fortsätta med gummitelefoner av drag o släp typ.
BRA SE.. första SNYGGA telefonen från er, typ någonsin.

Det ironiska är att sony ericsson kört med sådana lurar i japan länge..

Jo jag vet, men att dom äntligen nått även den Europeiska marknaden. SE lurarna i asien är ju i stort sett sonys rakt av...

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Chaosstar:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Ciryon:
Undrar just vad den kostar?

Ciryon

heh, ja och när den finns att köpa på riktigt...

Och när den går att använda...

Q3/Q4 2003.

Det bästa är att de säger att den är kompatibel med Mac!

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Stefan Strandberg:
Det bästa är att de säger att den är kompatibel med Mac!

Det är alltid mycket snack. Hur är det med den utlovade kompabiliteten mellan P800 och Mac?
Det funkar väl inte?
Både SE och Apple lovade ju det...

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Nurell:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Stefan Strandberg:
Det bästa är att de säger att den är kompatibel med Mac!

Det är alltid mycket snack. Hur är det med den utlovade kompabiliteten mellan P800 och Mac?
Det funkar väl inte?
Både SE och Apple lovade ju det...

När lovade Apple och SE det? Att SE råkade ha en iSync ikon på deras hemsida tyder väl på att det kommer. Men det har väl inte gått ut innnan P800 kom och sagt att den stödjer Mac? Eller har jag missat det?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Stefan Strandberg:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Nurell:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Stefan Strandberg:
Det bästa är att de säger att den är kompatibel med Mac!

Det är alltid mycket snack. Hur är det med den utlovade kompabiliteten mellan P800 och Mac?
Det funkar väl inte?
Både SE och Apple lovade ju det...

När lovade Apple och SE det? Att SE råkade ha en iSync ikon på deras hemsida tyder väl på att det kommer. Men det har väl inte gått ut innnan P800 kom och sagt att den stödjer Mac? Eller har jag missat det?

Steve Jobs sa på nåt MWExpo nyligen att iSync skulle stödja protokollet som P800 använder, vad det nu heter, det fanns t o m länkar hos Apple om det, som numera är borttagna.
Vet inte om han nämnde just P800, men han talade om just det protokollet som används. (Hasse A som brukar vara här vet allt om detta, men han är bortrest just nu).
SEs sida med Bluetooth och Mac-stöd är enligt uppgift också borta nu. Jag har inte kollat själv.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-17 21:40

När ska fler telefoner stödjas av iSync. Dagens stöd är om man ska vara snäll, minst sagt futtigt. Telefonerna går ju att synka under Windows så jag ser faktiskt inte varför det ska kunna fungera i iSync.

Nurell: Va, Hasse bortrest. Trodde du och Hasse A gjorde allt tillsammans.

Var det inte T68i som Jobs visade?

Det Apple tagit bort från sina iSync sidor är väl stödet för SyncML? SyncML är väl till för "fjärrsynkronisering", alltså OTA och inte via t.ex. blåtand? Eller är jag vilse i mobildjungeln?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: acke:
När ska fler telefoner stödjas av iSync. Dagens stöd är om man ska vara snäll, minst sagt futtigt. Telefonerna går ju att synka under Windows så jag ser faktiskt inte varför det ska kunna fungera i iSync.

Nurell: Va, Hasse bortrest. Trodde du och Hasse A gjorde allt tillsammans.

VA?
Inte då, han har sitt och jag har mitt.
Det bara låter som om vi gör en massa saker tillsammans, i verkligheten är det helt annorlunda. Vi gör faktiskt inget tillsammans, mer än att surfa på detta ställe och pratar lite emellanåt på telefon eller i hans telefon- och fotoaffär.
Så några små bögisar är vi inte - om det var nån som trodde det.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Stefan Strandberg:
Var det inte T68i som Jobs visade?

Det Apple tagit bort från sina iSync sidor är väl stödet för SyncML? SyncML är väl till för "fjärrsynkronisering", alltså OTA och inte via t.ex. blåtand? Eller är jag vilse i mobildjungeln?

Hasse A får svara på det när han kommer hem igen.
Jag skulle inte ha öppnat käften i denna tråd eftersom jag inte vet något ändå.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2003-02-17 22:04

En sån vill jag ha. Men jag vill ju ha den nu!?

Ibland är internet elakt... Tänk förr i världen när man först såg något när man gick in i affären som sålde det.
Och då kunde man ju köpa det/den direkt! Utan att behöva längta i ett halvår... (Jag vet jag är prylbög...

)

/arvid

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: arvid.:
En sån vill jag ha. Men jag vill ju ha den nu!?

Ibland är internet elakt... Tänk förr i världen när man först såg något när man gick in i affären som sålde det.
Och då kunde man ju köpa det/den direkt! Utan att behöva längta i ett halvår... (Jag vet jag är prylbög...

)

/arvid

Ja det är ett rent h-vete att se något 6 - 12 månader innan det finnas att köpa. Jag är sjukt prylgalen... Inte ens lönt att försöka dölja det...

Jag inte vill ha, jag ska ha

Borde det inte vara dags för SonyEricsson att släppa några nya gprs telefoner snart också. En T78 med ungefär samma funktioner som T68 + en del extra och med memorystick skulle jag vilja ha.

Hmm följande låter ju inte bra alls..
Ericsson väljer REAL istället för QuickTime som mediaformat..
http://news.com.com/2100-1023-985024.html?tag=fd_top

Men stämmer detta?

MacNN skriver också om det:
Tech: Ericsson uses REAL, MS spam lawsuit

Finns QuickTime till Symbian än?
Real finns väll till Symbian redan, eller?

Visst är det så att Real om de inte redan gör det också har tänkt satsa på MPEG4 också?

Fast det låter ju mer som att det är HELIX servern för distribution snarare än en real player i telefonen som skall användas.. men men...

Real stöjder väl mer eller mindre Quicktime nu för tiden, eller?

Jag har haft sommarlov ifrån datorn och 99mac, så jag vet inte om dessa bilder visats förr, ni får ursäkta om jag kommer med inaktuellt material.

Här är i alla fall några bilder på z1010, den ser enligt mig riktigt het ut....

Bilderna hittade jag här.

//fredrik

Snygg som Fan!!! Vill ha!!

Det är ett otroligt högt "vill ha"-begär på den telefonen hos mig... den ser dock lite klumpig ut. Inget som med lätthet slinker ner i fickan när man skall ut på krogen verkar det som... :rolleyes:

//fredrik

Citat:

Skrevs ursprungligen av .: fredrik :.
Det är ett otroligt högt "vill ha"-begär på den telefonen hos mig... den ser dock lite klumpig ut.

Tycker den ser mycket klumpig ut. Kolla på bild nr. 4, där han håller tummen mot kortsidan.
Verkar nästan lika tjock som en Motorola MicroTac, den som kallades "tegelstenen". Nä tack.....

Bevaka tråden