Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Prao

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag går nu i årskurs 8 och är en 14 år gammal kille. Jag är väldigt intresserad av all sorts teknik t.ex. Apple. Jag har prao som kommer inom några veckor men jag vet inte vart det finns prao plats någonstans som jag kan söka. Har ni några tips för en nyfiken teknik nörd med stort intresse för apple och all sorts ny teknik.
Jag bor i Stockholm

Senast redigerat 2014-01-22 21:26
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-01-22 21:25

Det är kanske en bra idé att berätta var du bor..

Ursprungligen av mattiL:

Det är kanske en bra idé att berätta var du bor..

Bor i stockholm.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2014-01-23 09:33

Fråga 99mac-redaktionen

Ska också prao snart och går i 8:an, finns dock inte så mycket att välja på i Jämtland och det ska lämnas in imorgon då vår SYO ska resa bort.
Men jag har inget säkert bestämmer än!!!

Ursprungligen av mattis99:

Ska också prao snart och går i 8:an, finns dock inte så mycket att välja på i Jämtland och det ska lämnas in imorgon då vår SYO ska resa bort.
Men jag har inget säkert bestämmer än!!!

Ajaj ser ut som att du ligger risigt till.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2014-01-23 21:42

När jag hade praktik en gång i tiden hade jag det hos DS Store i Norrköping som är en Apple reseller en vecka och sedan andra veckan på Dataservice som äger den butiken samt har serviceverkstad för Apple hos sig. Så någon lokal applebutik/verkstad om det finns någon. (Borde finnas i Stockholm tycker jag)

Fick dels fixa lite i butiken, pilla på Macarna som var uppställda, designa nya produktskyltar osv. och i serviceverkstaden fick jag skruva med trasiga Macar som kommit in för servicärenden. Under uppsikt såklart

Ursprungligen av wurpan:

När jag hade praktik en gång i tiden hade jag det hos DS Store i Norrköping som är en Apple reseller en vecka och sedan andra veckan på Dataservice som äger den butiken samt har serviceverkstad för Apple hos sig. Så någon lokal applebutik/verkstad om det finns någon. (Borde finnas i Stockholm tycker jag)

Fick dels fixa lite i butiken, pilla på Macarna som var uppställda, designa nya produktskyltar osv. och i serviceverkstaden fick jag skruva med trasiga Macar som kommit in för servicärenden. Under uppsikt såklart

Tror du det är värt att satsa på någon apple återförsäljare/butik? Jag har hört att det man får göra är mest lagerarbete och sånt.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2014-01-24 21:58
Ursprungligen av hurtox:

Tror du det är värt att satsa på någon apple återförsäljare/butik? Jag har hört att det man får göra är mest lagerarbete och sånt.

Nu var det visserligen ett par år sen jag hade min praktik eller om jag bara hade tur men då var det inte frågan om några uppgifter utan jag fick hjälpa till i butiken, sätta upp prylar, hjälpa kunder med enklare frågor etc. och på serviceverkstaden fick jag även skruva med Macar för enklare reparationer/uppgraderingar och även annan hårdvara. Fick även följa med på några kundbesök där dom hade levererat olika tjänster i form av servrar m.m. och se lite hur dom jobbade. Det var allt från en liten enskild firma till en större myndighet i stan. Väldigt intressant var det i alla fall Men jag kan tänka mig att det kan bli väldigt mycket skituppgifter också.

bump

Ring runt till diverse certifierade apple återförsäljare. Borde väl inte vara svårare än så? Vilka dessa är kan du googla dig till.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-02-12 23:13
Ursprungligen av mattiL:

Det är kanske en bra idé att berätta var du bor..

Alla stockholmare tror att resten av Sverige utgår ifrån att om annat inte specificeras, så är det per automatik Stockholm alla menar dom är nog ensamma i den tron dock..

1
Bevaka tråden