Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nokia förbereder Android-telefon

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt Wall Street Journal är den finska mobiltillverkaren snart redo att släppa sin första telefon med operativsystemet Android.

Läs hela artikeln här

Tror det är too little, too late.

Räcker ju med att kolla av intresset hrä, ingen bryr sig.
Inte en kommentar mellan eftermiddagen och nästan nio....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-02-11 21:40
Ursprungligen av Goflorp:

Tror det är too little, too late.

Räcker ju med att kolla av intresset hrä, ingen bryr sig.
Inte en kommentar mellan eftermiddagen och nästan nio....

Hej är du tillbaks på forumet igen Goflorp ? Saknade du oss så mycket
Välkommen tillbaks i alla fall, jag har saknat dina rader och kloka råd till alla glada mac användare .

Jag hajade också till där! Välkommen tillbaka @goflorp !

Ursprungligen av Goflorp:

Tror det är too little, too late.

Räcker ju med att kolla av intresset hrä, ingen bryr sig.
Inte en kommentar mellan eftermiddagen och nästan nio....

Frågan är väl om det är rätt strategi för att norpa åt sig marknadsandelar på tillväxtmarknaderna som exempelvis Indien eller Kina (Nokia-lurar med egen variant av Android alltså). En billig smartphone utan så många funktioner lär väl inte exhaltera så många här i Sverige.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-02-12 14:55
Ursprungligen av Goflorp:

Tror det är too little, too late.

Räcker ju med att kolla av intresset hrä, ingen bryr sig.
Inte en kommentar mellan eftermiddagen och nästan nio....

Kul att du är här igen. Jag har saknat dej

  • Medlem
  • International user
  • 2014-02-12 17:13
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Frågan är väl om det är rätt strategi för att norpa åt sig marknadsandelar på tillväxtmarknaderna som exempelvis Indien eller Kina (Nokia-lurar med egen variant av Android alltså). En billig smartphone utan så många funktioner lär väl inte exhaltera så många här i Sverige.

Alltså är det Nokia eller Microsoft som ska ge ut den här?

Om det är microsoft så är det sjuhelsikes konstigt, om det är Nokia var det inte förbjudna enligt kontraktet att tillverka mobiltelefoner 5 år framöver? Eller kanske det enbart gäller smartphone segmentet?

Ursprungligen av juanito:

Alltså är det Nokia eller Microsoft som ska ge ut den här?

Om det är microsoft så är det sjuhelsikes konstigt, om det är Nokia var det inte förbjudna enligt kontraktet att tillverka mobiltelefoner 5 år framöver? Eller kanske det enbart gäller smartphone segmentet?

Det gällde enbart smartphonesegmentet om jag inte minns fel

Ursprungligen av cubeis:

Hej är du tillbaks på forumet igen Goflorp ? Saknade du oss så mycket
Välkommen tillbaks i alla fall, jag har saknat dina rader och kloka råd till alla glada mac användare .

Lite OT, men visst, är tilbaka. Saknat många av er. Det hände rätt mkt i livet när jag lämnade.
Det mesta är bättre nu, varför jag har mer ork och lust att hänga med här.

Vi ses i trådarna.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-02-12 19:20
Ursprungligen av BlackSmp:

Det gällde enbart smartphonesegmentet om jag inte minns fel

Då är frågan kvar är det MS eller Nokia, för artikeln verkar inte riktigt hålla dessa isär.

Det logiska vore ju att det är Nokia och inte MS.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-02-12 19:23
Ursprungligen av Goflorp:

Lite OT, men visst, är tilbaka. Saknat många av er. Det hände rätt mkt i livet när jag lämnade.
Det mesta är bättre nu, varför jag har mer ork och lust att hänga med här.

Vi ses i trådarna.

Kvar på MW? Vissa blev ju anmälda stup i kvarten, trots att ingen regel var bruten.

Ursprungligen av juanito:

Då är frågan kvar är det MS eller Nokia, för artikeln verkar inte riktigt hålla dessa isär.

Det logiska vore ju att det är Nokia och inte MS.

Inte är det då MS, det kan jag ta gift på

  • Medlem
  • ?
  • 2014-02-12 20:04

?Var går gränsen mellan smartphone och inte? Mellan enklare och avancerad är allt flytande.

Senast redigerat 2014-02-13 10:35
  • Medlem
  • International user
  • 2014-02-12 23:00
Ursprungligen av BlackSmp:

Inte är det då MS, det kan jag ta gift på

Det är ju det jag menar.

1. Goflorp, the man, the myth, the concept is back! Nu kanske det blir lite fart i krokarna igen!

2. Svårt att bli upphetsad. Att Nokia ska släppa en Androidnalle har varit ett rykte som florerat minst en gång per halvår åtminstone sedan 2011. Just nu kan varianten att MS ska bygga om WP så man kan köra Androidappar i det beskådas på swedroid. Fan tro't.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2014-02-13 04:40

Rätt drag av Nokia om de ska överleva. De skulle nog behöva gå high end med dock.
De har ofta haft design och hårdvara på sin sida, men mjukvaran har lämnat mycket att önska.

Ursprungligen av juanito:

Alltså är det Nokia eller Microsoft som ska ge ut den här?

Om det är microsoft så är det sjuhelsikes konstigt, om det är Nokia var det inte förbjudna enligt kontraktet att tillverka mobiltelefoner 5 år framöver? Eller kanske det enbart gäller smartphone segmentet?

Nokia började arbeta på den här telefonen innan de sålde sin telefonavdelning till Microsoft. Många trodde inte att den här telefonen skulle lanseras efter att affären blev offentliggjord, men nu verkar det ju onekligen så.

Försöker bena ut detaljerna här, enligt avtalet företagen emellan får inte Nokia tillverka telefoner förrän efter flera år så den här nya Android-luren kommer väl flytta med till Microsoft när affären är godkänd och klar. Den kanske kan tänkas fungera som en inkörsport till Microsoft Windows Phone då den kommer köra med deras tjänster istället för med Googles. Går ju rykten om att eftersom Windows Phone är för krävande för den här typen av enklare telefoner att Microsoft kommer fortsätta att ge ut Android-lurar till tillväxtmarknader åtminstone tills de fått ordning på en lättare version av Windows Phone.

Det är orkanstyrka på ryktena lite överallt nu, vilket är obegripligt med mindre än att MS beslutat sig för att städa ut WP iom VD-bytet. Släpper de en android så signalerar de klart och tydligt till varenda utvecklare där ute att WP-miljön är dödare än en norsk papegoja. MS har en lång historia av att överge utvecklingsmiljöer. Kanske är idén embrace-and-extend i vanlig hederlig MS-anda? Gick det bra för folk som Kindle, Jolla och Arcos att rulla ut sin egen version som är app-kompatibla med standardandroid så borde det väl gå för MS också...

Ursprungligen av juanito:

Kvar på MW? Vissa blev ju anmälda stup i kvarten, trots att ingen regel var bruten.

Jodå, finns på MW, men jag kan inte påstå att det är med ngn större entusiasm. Allt är bara hat och kolmörker.
Apple är Store Satan och Allah vare lovad för Android.... man blir lite trött.

Fö att haka på det här med WP. Jag har haft en Nokia 920. Älskade den i början....
Sedan blir mer och mer brister, irritationer, problem osv.

Rekordet var när jag sålt den och en enkel systemåterställning till leveransskick (radera alla data)...
Det tog en hel dag. Läste på forum att det kan ta "upp till 48 timmar"... UTAN PROGRESS BAR !
Du vet inte hur länge det tar, hur länge du har kvar vänta etc...

Skall de nu lägga ner vet jag många som kommer bli väldigt arga.

Om ni tycker att Apple har en del "hardcore" användare som är dåliga på kritik...
...så är det en västanfläkt mot WP-användarna ...

1
Bevaka tråden