Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern skärm känns flimrig

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2014-02-10 11:54

Hej kära mac-användare!

Jag har en "macbook pro" från mid 2010. Jag har Maverick installerat och uppdaterat. Jag håller på lite lätt med musik emellanåt och tycker då om att koppla en extern skärm till min macbook. För några år sen fick jag en LG-skärm, "LG FLATRON M228WA: 22″ WIDE LCD MONITOR", närmare bestämt. Det borde ju vara en hyfsat skärm, i alla fall för sin tid. När jag kopplar ihop skärmen till datorn, vilket jag gör via DVI-anslutningen på skärmen så upplever jag skärmen som flimrig och jag får väldigt snart ont i ögonen. Jag har kollat över upplösningen och den är inställt på "1680 x 1050" och det är ju så jag vill ha det för att få mer plats på skärmen. Sen är frekvensen inställd på 59,9 hertz och den går inte att ändra! Jag chattade nyss med LG, vilket inte gav så mycket. De föreslog att jag skulle prova att ändra till 50 hertz, vilket inte går och några drivrutiner finns det inte till mac heller, för så gamla skärmar.

Det jag funderar på är om det går att göra den här skärmen behaglig för ögonen ihop med min mac eller om jag måste köpa en ny skärm. För jag kan inte sitta längre stunder innan jag får ont i ögonen alltså.

Så, är det någon som har något tips eller haft liknande problem?

1
Bevaka tråden