Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Entourage 2004 databas till Outlook 2011

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som rubben lyder så har jag en databas från Entourage 2004 liggandes i
dokument > Microsoft Office användardata > Office 2004 identitet > huvudidentitet > databas
Denna skulle jag vilja få in i Outlook 2011 som en mapp.
Problemet är att när man importerar från äldre versioner än 2008 (tror jag att jag fick det till) så krävs att man tidigare har konverterat databasen till en .mbox eller en textfil. Nu är så inte fallet, och eftersom datorns operativsystem är uppgraderat så kan jag inte heller starta Office 2004 och företa den manövern.
Så jag verkar vara körd med alternativet att återinstallera OS 10.4 (från nuvarande 10.8) och få office 2004 att rocka för att sedan konvertera databasen, uppgradera till nytt operativsystem och till sist importera i 2001. Pust...
Några andra förslag, någon?

/m

Det är inte min burk vill jag meddela - order kommer uppifrån och skit trillar som sagt neråt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-02-06 18:14

Kan du inte gå 2004 > 2008 > 2011?

Vet inte har inte en 2008...
Får väl börja leta efter någon i närheten som har en 2004 och några timmar att avvara för öldrickning. Databasen är 16GB.... (Vissa tyckte POP var framtiden)
/martin

jag kan importera entourage 2004 i outlook 2011 for mac direkt utan några speciella konverteringar före.
Provade precis på min jobbdator.

http://support.microsoft.com/kb/2413370

Är du säker på att du importera en databas och inte imap/exchange?
Detta är mail som ligger lokalt lagrade i en databas och dessa vägrar programmet köpa. Även om jag har ett exchangekonto igång. Den importerar nämligen kontoinställningar och adresser från Office 2004 identiteten men inte mailen.

/m

Ursprungligen av martinator:

Är du säker på att du importera en databas och inte imap/exchange?
Detta är mail som ligger lokalt lagrade i en databas och dessa vägrar programmet köpa. Även om jag har ett exchangekonto igång. Den importerar nämligen kontoinställningar och adresser från Office 2004 identiteten men inte mailen.

/m

Det var en exchange dessvärre. Det enda som jag har kvar liggandes.
Har ingen möjlighet att lägga in ett pop- eller imap-konto att prova med nu.

  1. Installera 10.4 +Office 2004 på en extern disk och boota från den?

  2. Installera Office 2008: Om du inte har ett system med Rosetta installerat kan tydligen Office2008-installeraren vägra att starta även om det egentligen skall gå bra ändå: http://www.mactalk.com.au/11/72330-install-mi...

Ursprungligen av johan_tanying:
  1. Installera 10.4 +Office 2004 på en extern disk och boota från den?

  2. Installera Office 2008: Om du inte har ett system med Rosetta installerat kan tydligen Office2008-installeraren vägra att starta även om det egentligen skall gå bra ändå: http://www.mactalk.com.au/11/72330-install-mi...

Såg ditt PM. Jag tror jag börjar med att kolla vad jag har på gamla burken hemma. Har en känsla av att det kan ligga ett office 2004 och med lite tur så går det att spotta ut mbox-filer från den...
Jag vet att det finns ett program som kan konvertera databasen till .mbox. Skulle flytta office 2004 till apple mail med samma problem för ett halvår sedan. Däremellan har jag bytt dator och minns inte vad det hette. Det var dock lite krångligt då den konverterade ett och ett. Blev mycket handpåläggning.

/m

1
Bevaka tråden