Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skal/skydd till ipad air

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2013-11-30 10:34

Ska få ipad air och vill ha tips på bra skydd.

Har läst något om att magneterna skadar ipaden, stämmer det?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-11-30 11:50

Näh, det stämmer inte. Jag har en iPad2, inga skador. Däremot kan det samlas lite smuts där, men bara att torka av.
Jag ser det väldigt osannolikt att Apple skulle göra skydd som skadar produkten det ska sitta på...

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2013-11-30 18:20
Ursprungligen av kenjon:

Näh, det stämmer inte. Jag har en iPad2, inga skador. Däremot kan det samlas lite smuts där, men bara att torka av.
Jag ser det väldigt osannolikt att Apple skulle göra skydd som skadar produkten det ska sitta på...

Ursprungligen av MacMarkus:

Ok, tack! Vad har ni då? Kan ni rekommendera något?

Har aldrig haft iPad. Är de där från Apple själva bra där man kan vinkla dom och ha som stöd etc.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-11-30 18:31

Jag har Apples original, som går att vika som ett stöd.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2013-11-30 18:33
Ursprungligen av kenjon:

Jag har Apples original, som går att vika som ett stöd.

Ok du är nöjd antar jag?

På alla mina iPads där jag haft snart covers har det nötts bort från ytan där magneterna suttit. Ser det inte som ett problem men så är det.
Se bild 3 i min annons här: http://www.99mac.se/marknad/376-ipad-3e-gen-6...

Ursprungligen av larsp777:

Ok du är nöjd antar jag?

Jag är inte alls nöjd med Apple Smart Cover (det som täcker både fram och baksida), 699kr, väldigt ostabilt tycker jag.
Har beställt ett par från Hong Kong som kommer hem strax som jag vet kommer hålla den på plats trots att man rör iPaden, kostar 90kr.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-11-30 18:45

Japp, jag är nöjd. Ännu nöjdare efter att jag fick min MagBak

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2013-11-30 18:56
Ursprungligen av kenjon:

Japp, jag är nöjd. Ännu nöjdare efter att jag fick min MagBak

Vad är MagBak?

Ursprungligen av larsp777:

Vad är MagBak?

MagBak.

Jag tänker som så....

iPad Air är ju en mycket skön iPad med sin tunna format. Skön att hålla i som den är. Om man nu sätter en fodral på den så blir det ju klumpigare och tyngre. Varför vill man det? Jo för att ha en skydd som är enkel att använda. Slå ihop och klart!

Men, för min del känns det mera rätt att ha en fodral eller väska där den kan vila vid transport eller när man sätter den bort. Annars använder jag iPad Air utan något som helst fodral.

Man får helt enkelt prova sig fram. Köp då billigt först och se vad du tycker. Känns det rätt att ha fodral även vid bruk, så köp något Fancy.

Logitech kommer nu även med tastatur. http://www.logitech.com/sv-se/tablet-accessor...

@MacMarkus, Apples egna gör inte att det blir speciellt mycket klumpigare, men användbarheten måste jag säga är sådär.. Rangligt och ostabilt. Mer skydd än "ställ" tycker jag. Då är det smidigare med någon typ av påse isåfall, som inte väger många gram alls.

Men vill man ha något som man kan ställa sin iPad Air i och använda den så kan jag inte rekommendera Apples egna för 699kr. Då finns det bättre saker (om än något klumpigare) från Hong Kong för 90kr.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-11-30 19:57

Det är bara ett SmartCover jag har (350 kr), men alldeles för dyrt det också.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2013-12-01 02:58

Ok, tack alla! Får väl se.

Försökte köpa Logitechs Logitech Ultrathin Keyboard Folio for iPad Air

Ursprungligen av MacMarkus:

Jag tänker som så....

iPad Air är ju en mycket skön iPad med sin tunna format. Skön att hålla i som den är. Om man nu sätter en fodral på den så blir det ju klumpigare och tyngre. Varför vill man det? Jo för att ha en skydd som är enkel att använda. Slå ihop och klart!

Men, för min del känns det mera rätt att ha en fodral eller väska där den kan vila vid transport eller när man sätter den bort. Annars använder jag iPad Air utan något som helst fodral.

Man får helt enkelt prova sig fram. Köp då billigt först och se vad du tycker. Känns det rätt att ha fodral även vid bruk, så köp något Fancy.

Logitech kommer nu även med tastatur. http://www.logitech.com/sv-se/tablet-accessor...

Jag förstår inte vad tastatur är? Logitech Ultrathin Keyboard Folio for iPad Air som nämns ovan verkar bra. Såg en tidigare verison i verkligheten för några veckor sedan och häromdagen i Digital Inns nya butik i Uppsala. Försökte köpa det från Applestore häromdagen men de hade inte fått det ännu.

Eftersom jag tycker det är mycket svårt och trist att skriva på det virtuella tangentbordet ser jag fram emot ett tangentbord med riktiga tangenter inklusive svenska tecken. http://www.logitech.com/sv-se/product/ultrathin-keyboard-folio-for-ipad?crid=1221# ser lovande ut!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-12-01 08:25
Ursprungligen av goranlin:

Jag förstår inte vad tastatur är?

Tangentbord på norska. MacMarkus bor i Norge.

Jag förstod inte först att iPad air inte kunde använda andra iPadfodral eftersom dess yttre storlek skiljer sig från tidigare iPadmodeller.

Ursprungligen av Vassius:

Tangentbord på norska. MacMarkus bor i Norge.

Tack! Svårt att gissa och hittade inte på Wikipedia.

Ja, tangentbord menar jag förstås (tastatur). Ibland är det inte enkelt att hålla reda på dom olika språken. Ber om förlåtelse.

Ursprungligen av goranlin:

Jag förstår inte vad tastatur är? Logitech Ultrathin Keyboard Folio for iPad Air som nämns ovan verkar bra. Såg en tidigare verison i verkligheten för några veckor sedan och häromdagen i Digital Inns nya butik i Uppsala. Försökte köpa det från Applestore häromdagen men de hade inte fått det ännu.

Eftersom jag tycker det är mycket svårt och trist att skriva på det virtuella tangentbordet ser jag fram emot ett tangentbord med riktiga tangenter inklusive svenska tecken. http://www.logitech.com/sv-se/product/ultrathin-keyboard-folio-for-ipad?crid=1221# ser lovande ut!

Någon som hunnit testa Logitechs tangentbord som både Macmarkus och jag länkat till?

Logitech Ultrathin Keyboard Folio fungerar inte med iPad Air. Magneten stänger av/stätter på ipaden slumpmässigt och drar därför ur batteri. Har haft vanliga Ultrathin till andra paddor tidigare som fungerade klockrent, men ville ha ett bättre stöd när jag skriver.
Men detta var alltså en miss.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2014-02-10 15:52
Ursprungligen av keptang:

Jag är inte alls nöjd med Apple Smart Cover (det som täcker både fram och baksida), 699kr, väldigt ostabilt tycker jag.
Har beställt ett par från Hong Kong som kommer hem strax som jag vet kommer hålla den på plats trots att man rör iPaden, kostar 90kr.

Second that... är inte nöjd med stabiliteten.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-02-18 17:00

Baksidan på iPad Air är rätt repkänslig. Har hanterat min med vördnad men ändå lyckats repa baksidan. På jobbet har vi en iPad 4 som fått en del spö, inga repor på baksidan. Baksidan på iPad 4 känns lite som chassit på Macbook Pro, ordentlig aluminium. iPad Air ser ut som om den har ett tunt lager färg på baksidan.

Ursprungligen av bjorsi:

Baksidan på iPad Air är rätt repkänslig. Har hanterat min med vördnad men ändå lyckats repa baksidan. På jobbet har vi en iPad 4 som fått en del spö, inga repor på baksidan. Baksidan på iPad 4 känns lite som chassit på Macbook Pro, ordentlig aluminium. iPad Air ser ut som om den har ett tunt lager färg på baksidan.

Den är inte målad. Det är anodiserat aluminium. Och det är inte repor. Det är patina.

Ursprungligen av pmarriott:

Den är inte målad. Det är anodiserat aluminium. Och det är inte repor. Det är patina.

Ursprungligen av Wikipedia:

Patina är en beteckning på ålderstecken synliga på ett föremåls yta som är framkallade genom kemiska processer och/eller mekanisk nötning.

Jag skulle inkludera repor till "mekanisk nötning", men det kanske bara är jag

Denna är iofs till iPhone men den var läcker ?

http://store.imore.com/belkin-lego-builder-ca...

1
Bevaka tråden