Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cocoa folk - samlas !!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-03 08:25

Hej!

Jag vet att det finns flera stycken här på 99mac som programmerar Cocoa (mig själv inkluderat) men man ser inget av dem

Tycker det skulle vara suveränt om vi tog kontakt med varann, delade med oss och utbytte idéer med varann.
Lite mer trådar här på 99mac kanske? Känns som det finns massor av kompetens men man lägger den på andra forum.

Jag tror vi skulle klara av att hjälpa varann rätt bra. Jag kan inte säga att jag själv är så vass på Cocoa ännu men jag har för avsikt att bli.

Jag hoppas på fler Cocoa-trådar i framtiden!

Adda gärna mig till iChat. Har en helt egen grupp där som heter "Programmering"

iChat: [email protected]

edit: whoohoo, inlägg #600 !

Citat:

Skrevs ursprungligen av ivar
Adda gärna mig till iChat. Har en helt egen grupp där som heter "Programmering"

iChat: [email protected]

Samma här! AIM: capojava

  • Medlem
  • International user
  • 2003-08-03 12:08

Låter som en bra ide ja, kan vara bra att ha nån att diskutera problem och lösningar med.

AIM: iSurak

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-03 12:44

Kul!
Är på jobbet nu, men ikväll skall det addas!

antar jag kan vara den jobbiga noob'en då..

har börjat så smått med obj-c, men kollar in java samtidigt så vi får se vad som det blir mest av till slut..

aim: johanthehuman

AIM: christianhedin

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2003-08-06 16:29

Mitt är highsoftware på aim

varför inte ha en diskussionsgrupp i iChat där man kan samlas, föreslår det enkla namnet Cocoa

  • Oregistrerad
  • 2003-08-09 00:12

tror iof att den redan finns eller vad det objc som fanns, hmm jag föreslår hellre IRC eftersom de kanalerna kan man behålla helt och hållet lättare. Plus att jag håller på med en irc klient(den blir nog aldrig färdig med tanke på all tid jag laggt ner på den )

jontolof@mac.com

Jag föredrar iChat (inte för att grusa dina planer Ekelund) eftersom det är den ända meddelandeklienten jag själv använder regelbundet. Dessutom är det smidigt med audiokonferens om man skall diskutera problem...

/Jont Olof

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-28 18:08

Ännu en newbie på macprogrammering, man har hackat java och en del annat innan min switch...

northswede@mac.com

/Johan

1
Bevaka tråden