Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flera anslutningar

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2014-01-19 18:02

Min Netgear router har bara 4 anslutningat till Eternet, men jag behöver ett femte.
Kan naturligtvis rycka ur skrivaren, men det vore bra att allt var fast.
Finns det någon genväg?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-01-19 18:35

Köp en switch och sätt i en av utgångarna.

http://www.inet.se/produkt/5401810/netgear-pr...

Köp en switch.

Har sett att du har postat en hel del trådar här på forumet vilket du kunde ha fått svar på med en enkel sökning, här eller på google.se. Då är chansen stor att man finner svar på sin fråga väldigt snabbt

  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2014-01-20 11:48
Ursprungligen av barbapappa_86:

Köp en switch.

Har sett att du har postat en hel del trådar här på forumet vilket du kunde ha fått svar på med en enkel sökning, här eller på google.se. Då är chansen stor att man finner svar på sin fråga väldigt snabbt

Ursäkta! Jag brukar söka först, men det är inte alltid jag får det svar jag söker och så gillar jag att få direkt svar av alla de mycket kunniga personer som finns här.

  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2014-01-20 11:50
Ursprungligen av lappen71:

Köp en switch och sätt i en av utgångarna.

http://www.inet.se/produkt/5401810/netgear-pr...

Ja visst, så heter det. Tack för svaret.!

Ursprungligen av torin:

Ursäkta! Jag brukar söka först, men det är inte alltid jag får det svar jag söker och så gillar jag att få direkt svar av alla de mycket kunniga personer som finns här.

Absolut inget att be om ursäkt för, jag är ingen mod och viftar inte runt med smiskpinnen. Det var mer tänkt som ett tips.

  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2014-02-08 15:46

Jag köpte en switch Belkin 10/100 5-port
Men det funkar inte som jag tänkt, troligen anslutningsfel.
Jag anslöt på en bef. utgång och sedan till den dator som inte har någon Eternet.
Problemet är att det inte godkäns. Finns flera med samma nummer.
Hur ändrar jag ip-numret?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-02-08 15:53

Utgång från routern till vilken anslutning som helst på switchen och sen vidare till din dator.
Det går inte att ändra ip utan är routern satt att dela ut (DHCP) ska det skötas automatiskt. Testa att starta om alla enheter.

  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2014-02-08 15:55

Tack, skall pröva genast.

Ursprungligen av torin:

Jag köpte en switch Belkin 10/100 5-port
Men det funkar inte som jag tänkt, troligen anslutningsfel.
Jag anslöt på en bef. utgång och sedan till den dator som inte har någon Eternet.
Problemet är att det inte godkäns. Finns flera med samma nummer.
Hur ändrar jag ip-numret?

Vill man inte ha ett tilldelat nummer av en DHCP-server (typ din router) så går det att sätta manuellt i Nätverksinställningar->Ethernet.
Det är också där du väljer huruvida datorn skall hämta IP-adressen från en DHCP-server.

  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2014-02-09 11:18

Tack, det var fina tips Suddgummi.
I morgon skall jag köpa en extra eternetkabel, upptäckte nämligen att jag saknar en.

1
Bevaka tråden