Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Företag som smart grupp i Contacts

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har sparat företag jag har varit kontakt med, tex en målarfirma i min adressbok. De har inte namn och förnamn direkt utan jag har tickat i "is company" och nu skulle jag vilja samla alla dessa i en smart grupp.

Men väljer jag "company" + "is set" så får jag upp alla mina kontakter där jag skrivit in företaget de jobbar på, vilket inte är samma sak som att de är ett företag. Fular med "last" + "is not set" och "company" + "is set" men då kommer inte alla med, verkar det iaf som.

Någon som vet hur man kan göra?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-02-07 23:30
Ursprungligen av klarabara:

Fular med "last" + "is not set" och "company" + "is set" men då kommer inte alla med, verkar det iaf som.

Antagligen kommer alla inte med då det verkar räcka med att det ligger ett svårupptäckt mellanslag i ett namnfält för att det ska räknas som att något angetts i fältet. Men samtidigt kan man inte göra en sökning på fält som bara innehåller mellanslag för att enkelt korrigera bort mellanslag. Med andra ord, jag kommer inte på någon lösning.

Tack för ditt snabba svar!
Det är ju så underligt att man kan säga "is company" men ändå kan man inte sortera på det.. störigt.

Får skicka dem ett mail, tack igen!

1
Bevaka tråden