Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FixMeStick för mac

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gullbrandstorp
  • 2014-02-07 11:58

Jag vet inte om detta är rätt ställe att posta detta men flytta gärna om det ligger fel!:)
Jag ville bara tipsa om detta kickstarter projektet för mac datorer som man tar bort virus med!:)

https://www.kickstarter.com/projects/fixmesti...

dem behöver lite till för att komma upp till målet!:)

Det är säkert en bra produkt, men jag stör mig på att de har en massa underliga formuleringar eller rent av fel i sin text.
Bland annat använder de växelvis begreppen malware/virus. Sen har de fel i att Macar använder UEFI. De använder det äldre EFI, fortfarande. Känslan är att de knappt pillat på en Mac om man läser hela texten.

Ytterligare en onödig produkt som vi kan parkera på hyllan.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-02-07 14:48

Men nu har de väl blandat ihop fönster med äppen? Det var väl för Windows den här var tänkt för?

  • Medlem
  • Gullbrandstorp
  • 2014-02-07 14:52
Ursprungligen av reboot81:

Men nu har de väl blandat ihop fönster med äppen? Det var väl för Windows den här var tänkt för?

Det finns redan en fixmestick för windows! Men denna är ett kickstarter projekt för att kunna ha samma sak fast till macdatorer! Jag vet om att det är lite fleanvisnaingar osv. jag har dock backat det 40 dollar var ju inte allt för mycket och är det en bra sak så är jag nöjd!

Ursprungligen av reboot81:

Men nu har de väl blandat ihop fönster med äppen? Det var väl för Windows den här var tänkt för?

De har släppt Windows-versionen.

Nu söker de pengar för att göra Mac-versionen.

För att ta bort vilka virus? Malware kanske, men inte virus... (Om de skall ge ett professionellt intryck får de också se till att hålla ordning på all vokabulär).

Tycker det verkar ganska oseriöst.

  • Medlem
  • Gullbrandstorp
  • 2014-02-07 15:53
Ursprungligen av keptang:

Tycker det verkar ganska oseriöst.

Hur menar du oseriöst? De har ju redan ett företag som lyckats bra med fixmestick, så jag skulle lita på dem iallafall.

Ursprungligen av Thaman:

Hur menar du oseriöst? De har ju redan ett företag som lyckats bra med fixmestick, så jag skulle lita på dem iallafall.

Oseriöst för att deras produkt inte behövs. För att de spelar på användares omotiverade rädsla för något som man inte behöver bekymra sig för om man använder internet lite kritiskt och med sunt förnuft.

Ursprungligen av pmarriott:

Oseriöst för att deras produkt inte behövs. För att de spelar på användares omotiverade rädsla för något som man inte behöver bekymra sig för om man använder internet lite kritiskt och med sunt förnuft.

Du svarare snabbare än mig. Men ja precis.
För att inte tala om alla faktafel/felskrivningar på deras Kickstarter-sida.

Kan användas i 1 år på 3(?) datorer, vad händer efter det, vill företaget ha $60 till eller vad det kostar..
Det liknas mest vid malware/popups som vill att du betalar $$ för att inte din dator ska raderas.

  • Medlem
  • Gullbrandstorp
  • 2014-02-07 16:14
Ursprungligen av keptang:

Du svarare snabbare än mig. Men ja precis.
För att inte tala om alla faktafel/felskrivningar på deras Kickstarter-sida.

Kan användas i 1 år på 3(?) datorer, vad händer efter det, vill företaget ha $60 till eller vad det kostar..
Det liknas mest vid malware/popups som vill att du betalar $$ för att inte din dator ska raderas.

Det är ju som en tjänst, precis som ett antivirus skydd det betalar du ju för i månaden med? Är alla dem malware med? hade du läst lite noggrant så är det 3 datorer per kalendermånad, och ja sen får man betala 20 dollar till för ett år, om man är kickstarter backare.

Hur kan den ta bort virus från Mac OS X när det finns noll virus?

Ursprungligen av Thaman:

Det är ju som en tjänst, precis som ett antivirus skydd det betalar du ju för i månaden med? Är alla dem malware med? hade du läst lite noggrant så är det 3 datorer per kalendermånad, och ja sen får man betala 20 dollar till för ett år, om man är kickstarter backare.

Jag betalar inte för något skydd per månad, har aldrig gjort, kommer aldrig att göra, varken för Windows eller OS X.

Detta säljer endast på att skrämma upp folk och tro att det finns ett verkligt hot varje dag mot deras dator som kör Windows/OS X. Oseriöst.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-02-07 16:21
Ursprungligen av Thaman:

Det är ju som en tjänst, precis som ett antivirus skydd det betalar du ju för i månaden med? Är alla dem malware med? hade du läst lite noggrant så är det 3 datorer per kalendermånad, och ja sen får man betala 20 dollar till för ett år, om man är kickstarter backare.

DET FINNS INGA VIRUS TILL MAC!!!
Förlåt att jag skriker men ibland måste man tydligen det för att folk ska fatta

Håller med alla som säger att detta verkar vara oseriöst.

Amazon tycks de flesta kunderna vara nöjda med windowsversionen. Förutom de där stickan inte gjort någonting (bokstavligen). Så tillräckligt seriösa för att ha sin nisch på windowssidan är de nog. Men mac? Njaee...

Ursprungligen av johan_tanying:

Amazon tycks de flesta kunderna vara nöjda med windowsversionen. Förutom de där stickan inte gjort någonting (bokstavligen). Så tillräckligt seriösa för att ha sin nisch på windowssidan är de nog. Men mac? Njaee...

Njaee.. "Recensionerna" där ser enligt mig ut att vara skrivna av typ samma person/personer.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-02-07 16:40
Ursprungligen av johan_tanying:

Amazon tycks de flesta kunderna vara nöjda med windowsversionen. Förutom de där stickan inte gjort någonting (bokstavligen). Så tillräckligt seriösa för att ha sin nisch på windowssidan är de nog. Men mac? Njaee...

Alldeles för överdrivet positiva "recensioner" för att gå ta på allvar.

Då är jag nog lite imponerad över hur denna person måste legat i som en bäver för att få ur sig all denna text!

Är det nån som sett hur de klarade sig i Dragons' Den? Om deras koncept nu är så fenomenalt bra borde de inte behöva gå ut med håven i ett kickstarter projekt, eller?

Ursprungligen av johan_tanying:

Då är jag nog lite imponerad över hur denna person måste legat i som en bäver för att få ur sig all denna text!

Är det nån som sett hur de klarade sig i Dragons' Den? Om deras koncept nu är så fenomenalt bra borde de inte behöva gå ut med håven i ett kickstarter projekt, eller?

"You have to crank up the number of users". Ungefär så sa drakarna.
Snyggt på deras hemsida, "As seen on Dragons' Den". Känns väl igen från TV Shop.

Ursprungligen av keptang:

[...] För att inte tala om alla faktafel/felskrivningar på deras Kickstarter-sida. [...]

För mig är det dock denna bild som sänker intrycket mest:

En bild dom själva i röda slängkappor hade ju varit både mer originellt och tilltalande än den här suddiga bilden på, ja vadå?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-02-07 22:28

Två saker jag inte gillar: krypterade diskar, kommer det att funka (troligen inte). Och om de har haft en PCprodukt sedan 2012, behöver de Kickstarters då? Har de inte tjänat pengar (50 000 dollar?) på den under de ca två åren? Om inte låter det inte som en bra produkt i mina ögon.

1
Bevaka tråden