Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nätverksproblem i classic-läge

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-07-28 14:49

Då jag försöker köra Netscape i classic-läget (Handelsbanken kräver ju det), så blir det trassel. Ingenting som körs under classic verkar kunna använda tcp/ip, dvs internetåtkomst under classic fungerar inte för mig. Vanlig appletalk är inga problem.

Har någon råkat ut för någonting liknande och har en lösning att rekommendera?

PB 12", 10.2.6, 9.2 i classicläget.

/s-o

Mystiskt! :eek:

För mig gick det som på räls. Jag dunkade in 10.2.6 på en ledig partition häromdan och startade från den.

Satte upp IP-adress (LAN) och DNS.
Sedan startade jag classic och Communicator 4.8 därifrån. Voila! Inga bekymmer med Handelsbanken.

Det var otroligt enkelt. Eftersom jag använder en hel del progg i classic låter jag det starta automatiskt. Jag har t.o.m. Netscape från classic ligger i "Dock". Måste säga att OS X är urtjusigt!

Jag vill påpeka att jag inte ändrat på något i classicmiljön, typ stängt av något.

Jag menar: TCP/IP måste ju gå även där, utan att fatta att det är i en virtuell miljö.

mvh Henrik

  • Medlem
  • 2003-08-03 10:21
Citat:

Skrevs ursprungligen av HenrikS
Mystiskt! :eek:

Jag kan bara hålla med dig. Just nu fungerar det, men ibland kan inte de program som körs i classicmiljön komma åt nätet.
Det är inte något stort problem, egentligen, men det är en smula irriterande i alla fall.

/s-o

1
Bevaka tråden