Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

batteriproblem med iBOOK

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-08-03 10:07

Hej allesammans,

Jag hoppas att någon har ett svar till mig.
Jag äger en iBOOK modellen dasslocket som funkar klockrent, men igår när jag kom hem från semestern och satte på datorn visar symbolen för batteriet ett kryss över det - istället för en blixt när den laddar eller fullt batteri när det är fullt.
Jag har provat att ta ut batteriet och sätta in det igen. Då visar den blixten igen ett tag och så plötsligt igen krysset över batteriet.
Någon som vet om det är batteriet som är slut och därför beter sig på detta sätt eller kan det bara vara glapp?

pinot.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-08-03 10:34

Om batteriet sjunker under en viss spänningsnivå går det inte att ladda igen, därför är det viktigt att aldrig lämna en iBook(eller annan bärbar pryl) utan ström längre tider, helst inte om batteriet inte var fulladdat när man lämnade den. Åker man på längre semester och lämnar ögonstenen ska man ladda upp den och sedan ta ut batteriet.

Läs mer om batteriproblem här:
http://99mac.com/forum/showthread.php?s=&threadid=26877

  • Medlem
  • 2003-08-04 10:02

Jag brukar använda min dator dagligen, jag använder den som en stationär dator och jag hade med mig den nu på semestern sista dagarna men den stog 2 veckor hemma innan det.
Faktum är att jag skulle bara kolla en grej precis innan vi skulle åka och kopplade inte in strömmen utan lät den köra på batteri - helt plötsligt dog den och det gick inte att få igång den igen utan strömkabel.
Efter detta uppenbarade sig det här problemet för mig.
battery reset verkar inte funka...:(

1
Bevaka tråden