Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adobe släpper kritisk uppdatering till Flash

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det finns en bugg i Flash-spelaren som gör det möjligt att ta kontroll över användarnas datorer varför Adobe släpper en kritisk uppdatering för att åtgärda problemet.

Läs hela artikeln här

Det är verkligen smidigt med Chrome, jag kollade min Flash-version och hade redan .44 installerad.

Ursprungligen av Adrian B:

Det är verkligen smidigt med Chrome, jag kollade min Flash-version och hade redan .44 installerad.

Jag som kör både Chrome och Safari fick uppdatera själv, men det gick bra det också.

Flash har jag inte kört på tre år. Hur skönt som helst.

Har avinstallerat flash och kör Safari och Firefox utan flash och om jag måste öppna något i flash åker Chrome upp. Men för det mesta scrollar man bara förbi allt som är i flash.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-02-05 17:02

bredbandskollen.se kör väl fortfarande Flash?

Känns lite off-topic att prata om att man INTE använder Flash, i en tråd som handlar om uppdateringar till Flash tycker jag…

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-02-06 01:44

Efterlämnar sig en fil

Ursprungligen av Redaktionen:

Det finns en bugg i Flash-spelaren som gör det möjligt att ta kontroll över användarnas datorer varför Adobe släpper en kritisk uppdatering för att åtgärda problemet.

Läs hela artikeln här

Den senaste uppdateringen (märkte jag i Disk Utility) efterlämnar sig en fil som heter "decryptedFile.dmg" - ingen aning om varför just denna versionen gör det och om det är en Flashback trojan. Vet ni något?

Ursprungligen av [k]:

Den senaste uppdateringen (märkte jag i Disk Utility) efterlämnar sig en fil som heter "decryptedFile.dmg" - ingen aning om varför just denna versionen gör det och om det är en Flashback trojan. Vet ni något?

Det har Flash-installeraren gjort länge. Innehållet distribueras krypterat, och sedan körs det från en dekrypterad DMG-fil. Du kan kan kasta den och vara helt lugn

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-02-06 16:29
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Det har Flash-installeraren gjort länge. Innehållet distribueras krypterat, och sedan körs det från en dekrypterad DMG-fil. Du kan kan kasta den och vara helt lugn

Misstänkte detta. jag googlade på "encryptedFile.dmg och inte decryptedFile.dmg och encrypted* skulle vara en flashback trojan. så därför jag blev lite nojig tack för svaret.

1
Bevaka tråden