Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Visa kontakter på karta

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar om det finns ett bra sätt att visa på en kartbild var olika kontakter i OS X Contacts är belägna. Har ett konkret behov av att se hur kontakter i en grupp befinner sig geografiskt i Tyskland.

Fungerar inte Hitta mina vänner eller vad et nu heter? Eller finns det kanske bara till iOS?

Ursprungligen av Weedberg:

Fungerar inte Hitta mina vänner eller vad et nu heter? Eller finns det kanske bara till iOS?

Förutsätter att de har en iOS-enhet och vill att jag ska kunna se deras belägenhet. Jag är mer ute efter något som hämtar in alla adresser från Contacts och sätter nålar i Maps. Och det är tämligen värdelöst att se dem en och en. Jag vill ha alla mina 650 kontakters adresser på kartan samtidigt. Mycket värdefullt när man ska boka kundbesök och se direkt på kartan vilka fler som ligger längs vägen dit.

Finns en iOS-app som heter MapContacts. Det jag söker är precis detta, fast till OS X.

Ursprungligen av Weedberg:

Öh, nej. "Operating system: Windows NT/98/Me/2000/XP"

Grov miss av mig. Ber om ursäkt. Ska börja använda ögonen bättre

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-02-03 21:09

Inte direkt vad du frågade efter, men kör du dina kontakter i Google (Gmail) så kan du få upp dem i Google Earth med hjälp av följande kalkylblad(?) http://www.labnol.org/internet/google-contact...

Ursprungligen av reboot81:

Inte direkt vad du frågade efter, men kör du dina kontakter i Google (Gmail) så kan du få upp dem i Google Earth med hjälp av följande kalkylblad(?) http://www.labnol.org/internet/google-contact...

Har sett den, men kör inte Google. Har mina kontakter i iCloud.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2014-02-04 09:17

Det här inget svar, men undrar varför när man öppnar Kontakter i datorn så öppnas Maps och visar adressen om man vill, däremot om man öppnar Kontakter i iCloud och klickar på adressen så visas den i Google Maps...kan det vara en nödlösning som hänger kvar tills det uppdateras med Maps?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-02-04 11:50

Om du inte kör 10.9 utan tidigare version så hittade jag denna på första sidan av träffar på Google.
http://briantoth.com/gmp/

Kan de va något?

Ursprungligen av kladda:

Om du inte kör 10.9 utan tidigare version så hittade jag denna på första sidan av träffar på Google.
http://briantoth.com/gmp/

Kan de va något?

Nej, kör Mavericks. Som är en förutsättning för Maps i OS X.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-02-04 15:17
Ursprungligen av pmarriott:

Nej, kör Mavericks. Som är en förutsättning för Maps i OS X.

Ja, men du har inte sagt att det ska vara i Apples Maps. Du har sagt att det sak funka till OS X och med maps.
Google maps t.ex

Är det avgörande att det är i Apple's Maps eller är du mest ute efter funktionen som du beskriver?

Ursprungligen av kladda:

Ja, men du har inte sagt att det ska vara i Apples Maps. Du har sagt att det sak funka till OS X och med maps.
Google maps t.ex

Är det avgörande att det är i Apple's Maps eller är du mest ute efter funktionen som du beskriver?

Nej, Apple Maps är inget krav. Funkar precis lika bra med exempelvis Google Maps. Eller Google Earth. Slipper däremot gärna att kopiera över mina kontakter till Google, så kravet att lösningen ska lira med Contacts.app är jag nog ganska benhård med.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-02-04 15:24
Ursprungligen av pmarriott:

Nej, Apple Maps är inget krav. Funkar precis lika bra med exempelvis Google Maps. Eller Google Earth. Slipper däremot gärna att kopiera över mina kontakter till Google, så kravet att lösningen ska lira med Contacts.app är jag nog ganska benhård med.

Får lura lite på detta, men om du har en iPad kanske detta kan vara en lösning, tills vidare?
https://itunes.apple.com/us/app/imap-hd-for-i...

EDIT:

Citat:

Not sure, but perhaps what you're asking is how to map all of your contacts in address book in, for example, goolge maps. This is what I have been looking for these past 10 years and just researched again after giving up a few years ago. Found www.batchgeo.com and it worked! I exported my entire address book to a csv file using abc2csv ($.99 in appstore), dragged the resulting csv file to a Numbers spreadsheet, edited (deleted) some rows and columns I didn't need, highlighted all, and copied to batchgeo.com's service. wala! Some 10 minutes later I have my map of contacts, very nicely mapped by the way, terrific interface with clustering of dense contacts in a partiular area such as cities where I know lots of people. To make this useful on the go they have an iOS app which can access these pre-built maps, but I haven't tested yet. I add 10-20 contacts a week to my address book and I haven't automated the creation of a clean spreadsheet import of my address book's exported csv file yet.

There are some iOS apps that claim to the same thing on the fly. I've tried "Map for Contacts" for iPhone and iPad and have found it untenable, like one reviewer mentioned in his rating comment, I have over 2,000 contacts and it took way too long to update. There is also "AB Contact Map" in the iTunes app store which I haven't tried yet because one rating comment mentions it doesn't work on the iPhone 4S yet.

https://discussions.apple.com/message/1841484...

Testade precis denna tjänsten själv. Fungerar sjukt bra!
Som jag kan se det fyller denna alla dina önskemål och några till!

Senast redigerat 2014-02-04 15:35

På min iPad har jag installerat Map for Contacts och det funkar utmärkt (se inlägg #4). Söker som sagt nu bara efter samma sak till OS X. Det verkar inte finnas någon färdig lösning. Har skickat feedback till Apple att detta borde vara en standardfunktion i Maps. Tillsvidare fungerar det alldeles utmärkt på min iPad.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-02-04 15:36
Ursprungligen av pmarriott:

På min iPad har jag installerat Map for Contacts och det funkar utmärkt (se inlägg #4). Söker som sagt nu bara efter samma sak till OS X. Det verkar inte finnas någon färdig lösning. Har skickat feedback till Apple att detta borde vara en standardfunktion i Maps. Tillsvidare fungerar det alldeles utmärkt på min iPad.

Kolla min edit på förra inlägget.

1
Bevaka tråden