Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes, radera filer som inte finns (iTunes Match relaterat)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-01-31 22:02

Ok, så jag skaffa mig iTunes Match för snart en vecka sen och jag har ännu inte kunnat gå igenom hela processen eftersom det stannar på steg 2. Tydligen är detta ett vanligt fel och nu försöker jag felsöka och ställa mitt bibliotek till rätta så gott det går.

Skapade en rad smarta spellistor där jag samlar olika status för iCloud och en av dem hittar alla som är markerade som "fel". Jag kan dock inte radera filerna (två år gamla podcastsfiler) eftersom de inte finns utan är bara listade i iTunes. Eftersom det är en smart spellista går det inte att radera något utan går endast om man gör det i själva huvudbiblioteket. Vanligtvis är det bara att markera en försvunnen låt i huvudbiblioteket och trycka backspace så försvinner den men nu gäller det podcastfiler som endast listas under fliken Podcaster och där finns de inte då jag inte prenumererar på någon av de podcaster som filerna tillhör. Jag har försökt få väck dem genom att börja prenumerera, ladda ner den podcastfil det gäller och sedan raderat den och avslutat prenumerationen men har inte lyckats få väck det ändå.

Är det någon som har erfarenhet av detta eller har något tips på vad jag skulle kunna göra?

tack på förhand.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-01-31 22:34

Var försöker du ta bort filen? På datorn lokalt eller i iTunes Match?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-01-31 23:14

Försöker ta bort filen lokalt. Men jag hittade en lösning:

- Leta upp den saknade filen i iTunes Store.
- Ladda ner den saknade filen.
- Leta upp den i Finder och duplicera filen.
- Ta bort podcastavsnittet du laddade ner.
- Klicka sedan på podcastfilen som är listad i iTunes och leta upp den duplicerade filen. Nu är filen associerad med vad som är listat och du kan spela spåret.
- Visa info för filen. Ta dig till fliken Alternativ och välj Musik istället för Podcast.
- Söker du efter podcastavsnittet hittar du det nu i huvudbiblioteket för musik och då kan du radera filen.

Tidskrävande. Men vill man ha ordning så...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-02-01 10:28

Men jag förstår inte vad Podcast avsnitt har med iTunes Match att göra?
Det är inget som kommer att matchas eller laddas upp utan det är undantaget.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-02-01 11:31

lappen71 - Ja det är väl så. Men jag förstår inte varför det dök upp som något som skulle laddas upp i iTunes Match i den smarta playlist jag satte upp (iCloud-status > är > fel).

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-02-01 19:32
Ursprungligen av raule:

lappen71 - Ja det är väl så. Men jag förstår inte varför det dök upp som något som skulle laddas upp i iTunes Match i den smarta playlist jag satte upp (iCloud-status > är > fel).

Är dessa Podcast avsnitt i mp3 och ligger i biblioteket för musik så naturligtvis så försöker iTunes Match att matcha det.
Men eftersom det inte går indikeras det som fel och det är fullt normalt.

1
Bevaka tråden