Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac 27" 2010 bootar inte fullt ut

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej !
När jag bootar min iMac så kommer den bara till "gråa äpplet", bootar jag felsäkert så kommer jag till bakgrundsbild men inte mer.
Bootade på CDn o körde skivverktyg den säger att det är fel på disken och den kan inte reparera den.
Dock går det bra att boota den i win-bootcamp så jag har lyckats komma in o spara ner allt som är nått att ha MEN
Microsoft Outlook vill jag "säkerhetskopiera" vad skall jag spara för att få med mig alla mail osv över till nya disken, hittar inte var det är sparat på osx-disken

/ V

Hur färsk säkerhetskopia har du av disken?
Om skivverktyg inte kan reparera disken är det inte frisk. Kan enbart vara "mjukvarufel" på disken dvs fel i diskstrukturen. Jag skulle göra ytterligare en backup om du har viktiga data på den.
Hur gammal är disken? Kanske dags att byta till en ny disk.
Skulle gissa att Outlook har sin databas någonstans i din hemkatalog eller i Bliblioteksmappen i hemkatalogen.

Ursprungligen av Vanheden99:

...hittar inte var det är sparat på osx-disken

[din användare]/Dokument/Microsoft användardata

Ursprungligen av hummel:

Hur färsk säkerhetskopia har du av disken?
Om skivverktyg inte kan reparera disken är det inte frisk. Kan enbart vara "mjukvarufel" på disken dvs fel i diskstrukturen. Jag skulle göra ytterligare en backup om du har viktiga data på den.
Hur gammal är disken? Kanske dags att byta till en ny disk.
Skulle gissa att Outlook har sin databas någonstans i din hemkatalog eller i Bliblioteksmappen i hemkatalogen.

Disken är från 2010 , fick fram av skivverktyget att den har ogiltlig nodstruktur , har letat runt lite är detta hårdvarufel eller inte?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

[din användare]/Dokument/Microsoft användardata

Funkar det att bara lägga tillbaka hela denna foldern efter nyinstallation o vipps så finns mailen där igen eller är det fler filer jag behövr ta ut från systemet?
/V

Ursprungligen av Vanheden99:

Disken är från 2010 ,
Funkar det att bara lägga tillbaka hela denna foldern efter nyinstallation o vipps så finns mailen där igen eller är det fler filer jag behövr ta ut från systemet?
/V

Svarar på min egen fråga så andra kan ta nytta av det, Ja det funkar utmärkt
Lyckades o få fatt på en annan dator som jag kunde testa på innan jag rensade min egen

/ V

1
Bevaka tråden