Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail Pilot?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Hörde talas om Mail Pilot på AppSnack och började fundera om det skulle kunna vara något för mig. Det som slår mig på direkten är att isåfall är det viktigt att jag har det på alla mina Apple-devices, dvs iPhone, iPad och min Mac. Hur är era erfarenheter om synkningen dessa emellan? När man läst ett mail på iPhonen blir det läst på dem övriga? Är Mail Pilot så pass mycket bättre att det är värt att byta ut Apple Mail?

Använder du IMAP-konto så blir ett mail läst på alla enheter när du läst på en enhet, detta gäller med Apples mail och alla andra mailklienter.

Ursprungligen av hummel:

Använder du IMAP-konto så blir ett mail läst på alla enheter när du läst på en enhet, detta gäller med Apples mail och alla andra mailklienter.

Tack, dåså. Men ingen som har använt mail pilot och kan berätta om det är att föredra framför Mail?

Ursprungligen av koffas:

Tack, dåså. Men ingen som har använt mail pilot och kan berätta om det är att föredra framför Mail?

Vad har du hört för något bra om Mail Pilot? Vad är skillnaden mot Apple Mail?

Ursprungligen av hummel:

Vad har du hört för något bra om Mail Pilot? Vad är skillnaden mot Apple Mail?

Vad jag har hört så ändrat Mail Pilot sättet man tänker mejl på. Det ska handla om tasks och påminnelser mycket, man markerar att man är klar med mejlen och det ska vara väldigt lätt att bli påmind senare om mejlet. Tror det kan vara väldigt smidigt om man har mycket mejl som man inte har möjlighet att svara på samt får en hel del mejl som är viktiga att hålla koll på osv.

Kolla in videon här: http://www.mailpilot.co/

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-01-29 21:50

Lite roliga funktioner har den ju, men dyr för något som redan finns som standard.

Ursprungligen av kenjon:

Lite roliga funktioner har den ju, men dyr för något som redan finns som standard.

Hur så? Mitt största bekymmer med Mail är att inte kunna sätta en påminnelse om ett mail. Till exempel att jag får ett mail om något som jag måste göra på tisdag nästa vecka, då kan jag inte få det mailet att ploppa upp då. Istället måste jag skapa en påminnelse i en separat applikation. Bara detta skulle eventuellt kunna få mig att hoppa på Mail Pilot. Och varför kan man inte tagga meddelanden i Mail? En flagga fungerar halvbra.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-01-30 08:44
Senast redigerat 2014-01-30 09:36
Ursprungligen av frazze:

MailTags från indev.ca?

Ser lysande ut egentligen, men jag gillar inte tanken på att installera tillägg till en så kritisk applikation som Mail. Man vet aldrig - plötsligt kommer en ny version av Mail som inte lirar med MailTags och så blir det ostgratinerad fransk löksoppa av alltihop.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-01-30 09:43
Ursprungligen av pmarriott:

Ser lysande ut egentligen, men jag gillar inte tanken på att installera tillägg till en så kritisk applikation som Mail. Man vet aldrig - plötsligt kommer en ny version av Mail som inte lirar med MailTags och så blir det ostgratinerad fransk löksoppa av alltihop.

Min erfarenhet på den fronten är att Apple har själva valt att avaktivera tillägg om dom inte supportar nyare versioner. Det finns någon funktion i OSX där tillägg i tex Mail via något statusord beskriver vilken version som den har support för. Baserat på detta så kommer OSX att låta det vara kvar eller flytta ut det till en separat mapp för avaktiverade tillägg. Så var det tex för Mail.appetizer, Letterbox.

1
Bevaka tråden