Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Apple TV kan få inbyggd router

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nätbutiken Apple Store lyfter nu fram Apple TV på en prominent plats från sin tidigare mer undangömda tillvaro. Samtidigt kommer nya rykten om att nästa generation kan få en inbyggd router likt Airport Express.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-01-29 13:13

Jag gillar verkligen Apple TV, ser en nytta med att den kan fungera som router, men om man inte behöver det hoppas jag att den antingen inte blir dyrare eller att den finns kvar utan router.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2014-01-29 13:53
Ursprungligen av MatsOlov:

Jag gillar verkligen Apple TV, ser en nytta med att den kan fungera som router, men om man inte behöver det hoppas jag att den antingen inte blir dyrare eller att den finns kvar utan router.

Det borde inte behöva bli särskilt mycket dyrare, ATV2/3 är ju en iphone utan skärm och telefondel, så det borde precis som med telefonen gå att få den att agera router (hotspot). Fast ska det in kraftigare wifi-del i de nya är väl risken att priset går upp.

Kanske bra om man får bredband via kabel-tv. För oss andra är väl problemet att tv-n sällan står i anslutning till inkommande uttag (telejack med ADSL exvis).

Ursprungligen av johan_tanying:

Kanske bra om man får bredband via kabel-tv. För oss andra är väl problemet att tv-n sällan står i anslutning till inkommande uttag (telejack med ADSL exvis).

Jag ser snarare att om den nu får en NAT inbyggd att man använder den såsom airport express är tänkt.

Som tillägg i ett redan existerande nätverk.

Bar tanke om man redan har en router och vill koppla in TV-spel etc som är vid TV

Ursprungligen av johan_tanying:

Kanske bra om man får bredband via kabel-tv. För oss andra är väl problemet att tv-n sällan står i anslutning till inkommande uttag (telejack med ADSL exvis).

Låter som en lösning anpassad till amerikanska förhållanden, rätt många som har Comcasts kabelmodem. I övrigt rimligt med router i AppleTV om man ser till vad folk utanför Sverige har för uppkopplingar. Stora majoriteten sitter på ganska astmatiska linor, och med den där sortens lösning blir det enklare för folk att få strömmande video som inte hickar.

Jag tycker det känns som ett hyfsat trovärdigt rykte. 9to5mac är kända för att ha bra källor och hela storyn är lite för specifik och icke-spektakulär för att låta som ett hopkok.

1
Bevaka tråden