Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med internetuppkoppling

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2014-01-29 09:37

Jag ska starta upp en iMac G5 men fick problem med internetuppkopplingen.
När jag startat Safari så går det hur bra som helst, den hittar startsidan utan några problem och ett par tre sidor till men sedan är det stopp. Jag kommer inte ut på internet. Om jag slår av AirPort och startar det igen så fungerar det för några sidor sen är det stopp.
Samma sak om jag provar med ethernet. Drar jag ur sladden och sätter in den igen så fungerar det för några sidor men sedan stopp.
När jag kör en nätverksdiagnos när det är stopp så verkar den inte hitta ethernet eller det trådlösa nätverket.
Vad är det för fel?

Berätta gärna lite mer om hur ditt nätverk ser ut. Modem? Router? Andra enheter? Internetleverantör?

Vilken version av OS X kör du?

Är alla tillgängliga uppdateringar installerade i datorn?

  • Medlem
  • 2014-01-29 11:59

Jag har en 2 år gammal iMac och med den är det inte några problem.
i G5:an är det OS X är 10.5.8. Safari 5.06.
Jag har ett ADSL-modem och en ZyXel router.
Jag sökte uppdateringar och det enda som behövdes uppdateras är iTunes. När jag skulle ladda hem ny version så inträffade något som kanske förklarar det hela. Efter ca 1 minut stoppade nerladdningen och följande meddelande kom upp:
"Ett nätverksfel har inträffat: maxtiden gick ut (-1001). Se till att du kan ansluta till internet och försök igen."
Då är frågan, är det i G5:an det finns en maxtid eller....

1
Bevaka tråden