Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får inte Boot camp att funka

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja! Behöver er hjälp.

Försöker få in windows 7 i Min Macbook Pro men när jag har kört hela processen i Boot camp assistant och datorn startar om så står det bara No bootable device.

När jag försöker med skiva så hittar inte datorn den. Även när jag bränner skivan i Disc utilities.

Efter det så följde jag en guide jag hittade på nätet där jag ändrade lite i appen så jag kunde köra via USB, det är då jag får upp No bootable device. Håller in ALT vid start och hittar bara OS X.

Har testat med två olika usb minnen och även en extern hårddisk men det blir likadant i vilket fall.

Nu senast installerade jag om hela datorn men det blir ingen skillnad.

Kör på en Macbook Pro tidig 2011, Intel core i5 och OS X Mavericks.

Tack på förhand och ursäktar om jag formulerar mig dåligt.

Kolla att den version av Windows du köpt är kompatibel med den Boot Camp samt dator du använder.

Ursprungligen av hummel:

Kolla att den version av Windows du köpt är kompatibel med den Boot Camp samt dator du använder.

Verkar som jag ska köra Boot Camp 4 och jag har 5 installerad. Tack!

Edit: Såg fel. Allt ska vara kompatibelt som det är. Så problemet kvarstår.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-01-27 18:39

Och du har en hårddisk samt en superdrive (dvd) i datorn?

Ursprungligen av reboot81:

Och du har en hårddisk samt en superdrive (dvd) i datorn?

Yes.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-01-27 19:24

Testa att googla lite gällande installation med dina USB-minnen.
Hade samma problem men köpte då ett nytt minne och då gick allt kanon.
Behöver inte vara det problemet men det kan vara värt att kika på iaf..

Vad är det för typ av Windows du har? Har du en ISO på datorn eller hur har du fått tag på det?

Ursprungligen av kladda:

Testa att googla lite gällande installation med dina USB-minnen.
Hade samma problem men köpte då ett nytt minne och då gick allt kanon.
Behöver inte vara det problemet men det kan vara värt att kika på iaf..

Vad är det för typ av Windows du har? Har du en ISO på datorn eller hur har du fått tag på det?

Jag börjar misstänka att det kan vara så att det är mina usb minnen som spökar som du säger.
När jag formaterar om dem så är det ca 12KB upptaget utrymme men det ökar snabbt till ca 800.
Kan det vara så att usb minnet kör in någon sorts bloatware som i princip inte går att få bort och är i vägen när jag ska boota?

Har laddat ner diverse piratade kopior, laddat ner original iso och även gjort en iso av en original skiva.

1
Bevaka tråden