Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple lanserar hyllning till Macen på sin webbplats

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För att fira Macintosh 30-årsdag lanserar Apple en hyllning på sin webbplats som är väl värd att utforskas. Sidorna bjuder på en riktig nostalgitripp med bland annat ett nytt videoklipp.

Läs hela artikeln här

Många av er känner kanske redan till det här från våran poddradio, men en orange Ibook, populärt kallad för dasslocket, var min allra första egna Mac. Vi hade en gemensam i hemmet när jag var yngre, men minns tyvärr inte vilken modell det var. Jag och min bror hade i alla fall väldigt roligt med Thinking Things och lite andra spel.

Min Ibook åkte med till skolan väldigt ofta under gymnasietiden och finns fortfarande kvar hemma i bokhyllan. Sist jag kollade fungerade den fortfarande ypperligt även om det blivit lite väl svårt att surfa på internet med den låga upplösningen på skärmen.

Ursprungligen av Redaktionen:

För att fira Macintosh 30-årsdag lanserar Apple en hyllning på sin webbplats som är väl värd att utforskas. Sidorna bjuder på en riktig nostalgitripp med bland annat ett nytt videoklipp.

Läs hela artikeln här

Noterar att Mac mini inte finns med i tidslinjen på kampanjsidan. Medvetet – och i så fall varför – eller en miss?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-01-24 22:46

Min första Mac är en iMac från mitten av 2010. Den är nu drygt tre år gammal, förvisso uppdaterad med SSD och RAM. Vad som är slående är att jag upplever den som ny – betydligt snabbare än vänner och familjens Windows maskiner från 2013! Tre år var oxå tiden jag räknade med att datorn skulle fungera för mig innan det var dags för en ny, men nu känns det som att den gärna får stå kvar på skrivbordet i ytterligare tre år!

Min Mac är vacker, effektiv, trevlig, stabil.

1
Bevaka tråden