Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Övervakar trafik på en Time Capsule

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2014-01-24 11:09

Hej!

Finns det något bra program man kan köra för att se vilka devicer som finns på ens nätverk och hur mycket bandbredd var och en utnyttjar?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-01-24 11:17

SNMP fanns på de tidigare AirportExtreme, jag har dock ingen TC.

Airport verktyg 5.6 har en massa funktioner som saknas i nyare. Däribland vilken uppkopplingshastighet de olika noderna är uppkopplade med och nåt graffönster som jag tror är det du är ute efter.

Det finns en tråd här någonstans som talar om ett verktyg för att installera Airportverktyg 5.6 på Mavericks, om det nu är det OS X du har.

  • Medlem
  • 2014-01-24 12:53

Har ett par enheter jag vill kontrollera hur mycket data dom skickar. Hittade guiden du nämner kikade även lite på

NetUse Traffic Monitor - https://macappsto.re/se/HBNpA.m men vet inte om det är det jag vill ha?

Jag hade börjat med Airportverktyget. Men enligt FAQn hos NetUse ska det gå bra. Om du har äldre enheter än de nya tornen, som inte har stöd för SNMP.

  • Medlem
  • 2014-01-24 18:51

Körde deras kompatibilitets verktyg och det verkar funka med min TC, inte tower modellen!

1
Bevaka tråden