Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte använda Flash

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en MBP 9,1 med OS X 9,1 som bara inte vill köra Flash. Jag har egentligen inte saknat Flash, men nu har en bokklubb jag är med i bytt utgivningsmetod ( papper --> Mail / Flash ) och jag tvingas sätta mig vid en PC / Win 7 för att kunna beställa/avbeställa. Det retar mig - inte för att det är en PC, utan för att jag måste knalla över till grannen för att sköta mitt konto hos bokklubben.

Har goolat runt men får egentligen inga hållfasta råd annat än att vara uppdaterad. Senaste versionen Flash är installerad - och ominstallerad - men det är lika illa i alla fall.

Vad är det jag missat ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-01-20 07:10

Kolla att du inte har kryssat ur Safari > Inställningar > Säkerhet > Tillåt insticksfiler.

Gå till denna sida http://helpx.adobe.com/se/flash-player.html och kolla om du kan se animationen vid punkt 5. Kan du det så fungerar Flash generellt och felsökning får då börja med om det är något specifikt med den aktuella websidan.

Använder oftast Firefox. Testade både i Safari och Firefox. Kan se bannern hos Adobe = Flashinstallationen OK.

Jag har inga ad- eller popup blockerare installerade, men har haft det. Testade OmniWeb - samma svarta ruta istf

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-01-20 07:37

Om Flashinstallationen är ok så är det ju inte Flash som krånglar. Vad är det för teknik som används på sidan? Länk?

1
Bevaka tråden