Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kopiera bilder fån Iphoto till finder

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har närmare 20.000 bilder i mitt Iphoto bibliotek och jag bestämde mig för att lasta av det lite. Jag har en extern hårddisk där jag vill få över alla filer till. Problemet är bara att när jag kopierar alla filer in på hårddisken (eller i finder) försvinner ursprungligt datum, tid och övrig information om bilden och ersätts med datumet då bilderna var kopierade. Denna information vill jag inte förlora då jag vill ha allting väldigt organiserat. Jag är säker på att det finns något sätt att ordna detta, men hur mycket jag än har försökt så luckas jag ej komma på det. Kan någon snälla hjälpa mig så snabbt som möjligt?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-01-19 13:18

Lättast är att kopiera över hela iPhotobiblioteket, då får du med alla metadata, allt du har gjort i iPhoto.
Det ligger i din hemmamapp (den med Huset), under Bilder och heter iPhoto Library.

Ursprungligen av kenjon:

Lättast är att kopiera över hela iPhotobiblioteket, då får du med alla metadata, allt du har gjort i iPhoto.
Det ligger i din hemmamapp (den med Huset), under Bilder och heter iPhoto Library.

Tack! Men går det att öppna bilderna på andra datorer och tillexempel PC?

Ursprungligen av Äppleälskare39:

Tack! Men går det att öppna bilderna på andra datorer och tillexempel PC?

Ja, men det finns inget program som kan läsa iPhoto-biblioteket. Den dyker upp som en enkel mapp på en windows-burk.

1
Bevaka tråden