Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vill köra mbox 2 på imac 5 10.9.1

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2014-01-16 14:46

Tjenna, jag är helt talanglös på det här med datorer så tänkte fråga om lite hjälp här.

Jag har ett Pro tool m box 2 ljudkort som jag skulle vilja använda till garageband.
Eller vill egentligen bara komma igång och spela in musik på nya datorn igen men eftersom
det inte finns någonstans att stoppa in installationsskivan till mitt PT LE 7 (7.4) så vill jag komma igång på nått sätt bara
När jag pluggar in mbox 2 i usb uttaget så hittar inte dator det..
läser på en massa forum och som jag förstår så behöver jag en driver för att datorn ens ska hitta den??
aja vore sjukt tacksam för lite hjälp.

Har du kollat på deras hemsida, alt mailat dem ang drivare?

http://avid.force.com/pkb/articles/en_US/Down...

  • Medlem
  • 2014-01-16 16:07

Kollade in deras sida och som jag förstår det så finns det ingen driver än som funkar med Mbox 2 till maverick 10.9.1 ..
någon som vet om det stämmer? fana ja blir psykisk på datorer!!=)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-01-16 21:50

Mail dem, som barbapappa_86 skriver. De är nog klart bäst på att svara på frågan.

Ursprungligen av caaz:

Kollade in deras sida och som jag förstår det så finns det ingen driver än som funkar med Mbox 2 till maverick 10.9.1 ..
någon som vet om det stämmer? fana ja blir psykisk på datorer!!=)

Av min erfarenhet så kan äldre versioner även lira med nyare versioner av OSX. Kan hända att drivrutinerna inte är berörda av ändringarna i Mavericks tex. Funkar inte de som finns på deras sida, maila och kolla om de har någon beta.

EDIT: Tips. Tänk på i framtiden att kontrollera systemstöd innan du uppgraderar, annars finns risken att din set-up inte fungerar som den ska längre.

1
Bevaka tråden