Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac.com's galleri

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kollade runt lite i galleriet och jag kan inte säga annat än att jag blev seriöst trött och irriterad på (C) www.99mac.com på varenda bild. Allvarligt talat, inte ens Spymac beter sig på det här sättet.

Hoppas på ändring.

/D

Håller med till viss del. Jag kan förstå att 99mac vill visa varifrån bilderna kommer när sajter från runt om jorden länkar till dem. Men som har diskuterats förut har ingen dett upp sin upphovsrätt, varvid 99mac faktiskt inte har copyright.

Men vad tusan - kan ni inte plocka bort ©-tecknet och göra texten mindre? Borde ju bara vara att ändra i en transparent bildfil...

Vi ska fixa en logga utan "C" tecknet...

ehum... men ni tänker alltså ha 99mac.com på varenda bild som förut... inte mycket till förbättring om den inte minskas något enormt.

/D

Japp - galleriet är sjukt resurskrävande och inbjuden till "inlänkningar" precis som har skett i flera fall (en holländsk site länkade in G5 bilder ifrån vår server i deras nyheter utan att länka till vårt galleri vilket genererar trafik men inte ger oss cred om inte bilderna innehåller 99mac på bilderna).

Att 99mac texten är så stor kanske inte är nödvändigt, det kan jag be Mats att titta på.

Under Juli månad hade vi 42.355.464kb trafik i galleriet (42GB) trots ett databasfel som gjorde att vi knappt hade någon trafik överhuvudtaget under andra halvan av månaden...

http://galleri.mac.se/stats/

Jag kanske har missat nåt men är galleriet offline för gott? Går inte att nå alls och det har inte gjort det på ett tag heller.

Skumt... den har rullat den senaste veckan, efter att Martin konfigurerat om brandväggen. Nu verkar det som att servern är nere av någon konstig anledning.

/M

1
Bevaka tråden