Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ryktena kring Iphone 6 tar fart

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Större skärmar i olika storlekar och en produktion av fingeravtrycksläsare som tyder på lansering under hösten är några av ryktena kring nästa modell av Iphone.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

Större skärmar i olika storlekar och en produktion av fingeravtrycksläsare som tyder på lansering under hösten är några av ryktena kring nästa modell av Iphone.

Läs hela artikeln här

Utan att läsa artikeln så skulle jag väl hävda att lansering under hösten inte låter som någon högoddsare direkt.

  • Medlem
  • 2014-01-16 13:19

Personligen hoppas jag inte på större skärm. Vill folk gå runt med dasslock så kan de välja en android.

Ursprungligen av Dalle:

Personligen hoppas jag inte på större skärm. Vill folk gå runt med dasslock så kan de välja en android.

Precis! Jag som också har väldigt små händer tycker att 5/5S har en ganska perfekt storlek. Når precis hela skärmen med tummen när jag håller telefonen normalt.
Däremot kan jag tänka mig att de fortsätter som de gjorde sist, och lanserar två telefoner. Nu en med lite större skärm, samt en med samma 4" skärm. Allt för att nå en större målgrupp.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2014-01-16 19:17

Jag är i valet och kvalet om jag ska köpa mig en 5S, åker till USA på söndag så det lockar.
Hade tänkt köpa en sist jag var där men då hade de inga i lager.
Jag vill inte ha en jättetelefon men hade kunnat tänka mig en 4,5", kanske t o m 5" om den är slimmad i övrigt.
Men 6'an borde ju inte komma förrän tidigast till hösten antar jag.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-01-16 19:27
Ursprungligen av Json_81:

Jag är i valet och kvalet om jag ska köpa mig en 5S, åker till USA på söndag så det lockar.
Hade tänkt köpa en sist jag var där men då hade de inga i lager.
Jag vill inte ha en jättetelefon men hade kunnat tänka mig en 4,5", kanske t o m 5" om den är slimmad i övrigt.
Men 6'an borde ju inte komma förrän tidigast till hösten antar jag.

Det bästa med 5S är 4G, så köp inte en i USA.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-01-16 21:45

Jag tillhör också de som är nöjd med nuvarande skärmstorlek. Och då kan det ju passa att påminna hur det lät när ryktena(de konkreta) drog igång om nuvarande storlek. Var det inte ett enormt stöd för 3,5"..? Inte behövde vi 4"..;)

En fråga dock, om man ska få in en rad appar till "under" nuvarande, vilken storlek måste den upp i då? Och de storlekar som det skrivs om i artikeln, kan man utläsa bredd och höjd? Saken är den att om den ökar på bredden så tror jag att den blir svårare att använda. Så även på höjden, men inte lika mycket svårare. Men hur skulle den se ut om man bara drar ut den..? Finns det filmstorlekar som kan vägleda i hur Apple kan tänkas tänka?

Jag hoppas på 4,5 tum med 1920 x 1080 pixlar. Samt att skärmen går ända ut till kanterna på sidorna, så att mobilen inte märkbart ökar i storlek.

Ursprungligen av Dalle:

Personligen hoppas jag inte på större skärm. Vill folk gå runt med dasslock så kan de välja en android.

Eller vilken plattform som helst förutom iOS/iPhone.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2014-01-17 11:20
Ursprungligen av Json_81:

Jag är i valet och kvalet om jag ska köpa mig en 5S, åker till USA på söndag så det lockar.
Hade tänkt köpa en sist jag var där men då hade de inga i lager.
Jag vill inte ha en jättetelefon men hade kunnat tänka mig en 4,5", kanske t o m 5" om den är slimmad i övrigt.
Men 6'an borde ju inte komma förrän tidigast till hösten antar jag.

Förutom 4G, ska man heller inte glömma att world wide garanti inte gäller för iphone. Tråkigt att behöva köpa en biljett till USA för att fixa luren.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2014-01-18 13:05
Ursprungligen av zappee:

Det bästa med 5S är 4G, så köp inte en i USA.

Kommer ändå inte ha 4G på abbonemanget, behåller hellre 16Mbit 3G med obegränsad data än betalar dubbelt så mycket för ett 10GB paket med 4G.

Ursprungligen av andas:

Förutom 4G, ska man heller inte glömma att world wide garanti inte gäller för iphone. Tråkigt att behöva köpa en biljett till USA för att fixa luren.

Vad jag förstått ska det gälla om man har applecare, åtminstone i tyskland vilket är lite närmare.
Troligen blir det några fler usa-resor i år ändå, eller så kan jag skicka den till någon av kollegorna i usa som får lämna in den.
Så garanti ska nog lösa sig på ena eller andra sättet.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-01-18 23:18

Jag betalar mindre med 4G hos Halebop än jag betalade för 3G hos Telia. Och får högre tak/månad. Och du vet ju inte hur ditt abonnemang ser ut om ett halvår...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2014-01-19 07:30
Ursprungligen av kenjon:

Jag betalar mindre med 4G hos Halebop än jag betalade för 3G hos Telia. Och får högre tak/månad. Och du vet ju inte hur ditt abonnemang ser ut om ett halvår...

Nej, det vet jag inte men trenden med små och dyra data-paket ser ju ut att hålla i sig.
Och det är ju inte så att en amerikansk iphone inte klarar 4G alls.

Ursprungligen av Json_81:

Nej, det vet jag inte men trenden med små och dyra data-paket ser ju ut att hålla i sig.
Och det är ju inte så att en amerikansk iphone inte klarar 4G alls.

Nej, men det vore definitivt falsk marknadsföring att påstå att den är användbar för 4G i Sverige - utom på ett mycket begränsat antal platser i våra största städer.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-01-19 12:19
Ursprungligen av Json_81:

Nej, det vet jag inte men trenden med små och dyra data-paket ser ju ut att hålla i sig.
Och det är ju inte så att en amerikansk iphone inte klarar 4G alls.

Nja, jag vet inte det, Wifog kommer med 4G säger de, FoggMobile finns, även om de inte stödjer 4G idag. Dyra är de inte (men har andra nackdelar).

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2014-01-20 05:44
Ursprungligen av BlackSmp:

Nej, men det vore definitivt falsk marknadsföring att påstå att den är användbar för 4G i Sverige - utom på ett mycket begränsat antal platser i våra största städer.

Du tänker på 5'an.
5S har stöd för 4G i hela landet, men inte det snabbare 2600MHz nätet i städerna.

Ursprungligen av Json_81:

Du tänker på 5'an.
5S har stöd för 4G i hela landet, men inte det snabbare 2600MHz nätet i städerna.

För att förtydliga: svensksålda 5s/c har stöd för det snabbare 2600 MHz bandet (LTE band 7). USA-sålda 5s/c har inte det stödet.
Däremot hade jag missat att USA-sålda 5s/5c har stöd för LTE band 20 och det tror jag är bättre än vad 5 hade/har och det ökar antalet platser där det går att använda.

Fast hur som helst så är detta fel tråd för denna diskussion. Det har inte mycket med nästa generations Iphone att göra

1
Bevaka tråden