Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Drivrutin till HP C LJ 5550n

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en A3 volymskrivare av lite äldre modell - HP Color LaerJet 5550n - som trilskats å det grövsta och jag tvingades avinstallera skrivaren i Kontrollpanelen i Mavericks. När jag sedan ska lägga till den igen, vill inte Apple släppa ifrån sig drivrutinerna - "Inte tillgängliga just nu på uppdateringsservern".

HPs hemsida är inte särskilt med tillmötesgående. Jag hittar sidan med drivrutiner till 5550-familjen, men sidan hänvisar till Apples uppdateringsserver - som inte vill vara med - Catch 22.

Någon som har drivrutinen nedladdad och kan dela med sig?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-12-26 15:27

Känns inte riktigt som att Mavericks gillar min skrivare - det bara bråkar. Den svarar i alla fall på tilltal nu.

Om syftet med det senaste inlägget är att få hjälp på forumet, så får du nog beskriva problemen lite mer än att det "bråkar".

Jag vet inte vad som bråkar - alltså kan jag inte ens beskriva vad det är jag inte klarar av att lösa. Jag arbetar på problemt.

Ursprungligen av leonardo:

Jag har en A3 volymskrivare av lite äldre modell - HP Color LaerJet 5550n - som trilskats å det grövsta och jag tvingades avinstallera skrivaren i Kontrollpanelen i Mavericks. När jag sedan ska lägga till den igen, vill inte Apple släppa ifrån sig drivrutinerna - "Inte tillgängliga just nu på uppdateringsservern".

HPs hemsida är inte särskilt med tillmötesgående. Jag hittar sidan med drivrutiner till 5550-familjen, men sidan hänvisar till Apples uppdateringsserver - som inte vill vara med - Catch 22.

Någon som har drivrutinen nedladdad och kan dela med sig?

Om inte HPs egna drivrutiner fungerar kan det kanske fungera med Gutenprint? http://gimp-print.sourceforge.net/index.php

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-01-15 11:37

Det här är en gammal bugg (alt dålig design) i OS X: Om version på OS X stegar så att en drivrutin officiellt inte har stöd så kommer du få det något oexakta felmeddelandet: Inte tillgängligt just nu. Men du kan ofta ladda ner drivrutinen separat från Apples Support-sidor i en den senaste (men som sagt äldra versionen). Har hänt för mig med en något åldrad Xerox-skrivare.

Efter lite systematiskt jobb med skrivaren visar den sig från sin allra snällaste sida när jag av en tillfällighet anslöt den via USB. Nödlösningen just nu är att lägga skrivaren på skrivardelning tills jag meckat nätverket.

Det är mitt nätverk som är boven. Kanske dags att uppgradera router, switch och extender. De är några år. Suck - nytt hål i lädret.

1
Bevaka tråden