Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Visuella förändringar i tredje betaversion av IOS 7.1

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • ?
  • 2014-01-09 18:33

?Finner det högst märkligt att det just på en telefon, vars viktigaste egenskap är just funktion, ska åtsidosätta detta till förmån för något man anser vara snyggare.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-01-09 18:37
Ursprungligen av mac+:

?Finner det högst märkligt att det just på en telefon, vars viktigaste egenskap är just funktion, ska åtsidosätta detta till förmån för något man anser vara snyggare.

Vilken funktion är åsidosatt?

  • Medlem
  • ?
  • 2014-01-09 18:44
Ursprungligen av lappen71:

Vilken funktion är åsidosatt?

?Jag svarade #30 om "Slide to power off/svara".
Edit: Det gäller även generellt på en telefon att den ska fungera som prio 1 och designen måste komma efter, — Även om design är viktigt. Själv lägger jag stora pengar på design, men som nyttoprodukt måste funktionen komma först.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-01-09 18:47
Ursprungligen av mac+:

?Jag svarade #30 om "Slide to power off/svara".

Så bara för att dom ändrat designen har funktionen försämrats?
Smaken är som baken och just den förändringen är snyggare än den gamla.
Nu får dom gärna byta ut laddsymbolen som är bara som en grön disktrasa

  • Medlem
  • ?
  • 2014-01-09 18:56

?Nu är det faktiskt Einar Lindgren som uttrycker att "Textslidern är visserligen svår att se nu, men är sju tusen ggr. finare".
Svårare att se = sämre funktion. Är det för djupt att inse?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-01-09 19:43
Ursprungligen av mac+:

?Nu är det faktiskt Einar Lindgren som uttrycker att "Textslidern är visserligen svår att se nu, men är sju tusen ggr. finare".
Svårare att se = sämre funktion. Är det för djupt att inse?

Då tycker jag Einar behöver skaffa glasögon för kan man missa vad denna funktion är till för så
Det är inte så att funktionen förändras gång till gång så man måste läsa sig till vad den gör.
Visst måste man läsa varje gång och har dålig syn är det en dålig funktion men inte dålig för den tidigare designen är ändå mer svårläst.

Jag måste erkänna att det är så sällan som jag stänger av telefonen så jag hade glömt hur det såg ut i 7.0. Tog frugans telefon och jämförde. Jag tycker definitivt att det är snyggare slider i 7.1b3 men funktionen är likadan (skärmen blir mörkare) och det är samma text i bägge. Skillnaden är ganska minimal. Det är en "powerknapp" vs ett ">"

Så min tidigare åsikt av hela funktionen var mycket snyggare i 7.1b3 berodde mest på att jag glömt bort hur det såg ut tidigare:)

Men som Federico Vittici skrev på twtitter

Citat:

2013: "Apple has to iterate on the iOS 7 design"

*Apple iterates*

2014: "Wow Apple is changing a lot, LOL they have no clue"

Seriously?

Lägger med en jämförelse mellan "dra för att svara" också. Jag tror nog att man kommer att ändra "godkänn" till "svara" innan 7.1 kommer ut. Speciellt med tanke på att det står "dra för att svara" om telefonen är låst när det ringer.

Senast redigerat 2014-01-09 20:30

Okej, jag tänkte främst på låsskärmens magiska öppnare. Men det blir lika väl fult i telefon -> "dra för att svara", samt "dra för att stänga av". Runda formen går ett steg för långt. Jag diggar verkligen de små runda on/off reglagen i inställningar och klocka mm. Mycket snyggt. Men de här romanska bågarna gillar jag inte.. liggande pizzavalv

Ursprungligen av Einar Lindgren:

Okej, jag tänkte främst på låsskärmens magiska öppnare. Men det blir lika väl fult i telefon -> "dra för att svara", samt "dra för att stänga av". Runda formen går ett steg för långt. Jag diggar verkligen de små runda on/off reglagen i inställningar och klocka mm. Mycket snyggt. Men de här romanska bågarna gillar jag inte.. liggande pizzavalv

Låsskärmen ser ju likadan ut i både 7.0 och 7.1b3.

Och det var inte helt lätt att förstå att du menade låsskärmen...

Citat:

Men NEJ! Slide to power off/svara är ju skitfult, som en slibbig smörgåsgrill från Uåttitaolet. Textslidern är visserligen svår att se nu, men är sju tusen ggr. finare. Gröna ikonerna säger jag däremot halleluja till :-).

Jag har fortfarande svårt att svälja vissa delar av utseendet i iOS 7. Ännu mer med iOS 7.1 verkar det. Tycker det hela känns rätt Microsoft utseendemässigt. En känsla av att det inte är färdigt – som ett experiment.

Ska det verkligen vara understruken text där under texten istället för knappar? Ser rätt kass ut tycker jag.

Ursprungligen av star-affinity:

Jag har fortfarande svårt att svälja vissa delar av utseendet i iOS 7. Ännu mer med iOS 7.1 verkar det. Tycker det hela känns rätt Microsoft utseendemässigt. En känsla av att det inte är färdigt – som ett experiment.

Ska det verkligen vara understruken text där under texten istället för knappar? Ser rätt kass ut tycker jag.

Understruken text istället för knappar?! Börjar iOS se ut som en webbläsare?!!!

Senast redigerat 2014-01-14 21:32
Ursprungligen av star-affinity:

Jag har fortfarande svårt att svälja vissa delar av utseendet i iOS 7. Ännu mer med iOS 7.1 verkar det. Tycker det hela känns rätt Microsoft utseendemässigt. En känsla av att det inte är färdigt – som ett experiment.

Ska det verkligen vara understruken text där under texten istället för knappar? Ser rätt kass ut tycker jag.

Det är ju en inställning, bara att avaktivera.

Ursprungligen av BlackSmp:

Det är ju en inställning, bara att avaktivera.

Jaha, kan man stänga av att texten blir understruken? Vad bra. Kör inte iOS 7.1-betan, så har inte koll.

Ursprungligen av star-affinity:

Jaha, kan man stänga av att texten blir understruken? Vad bra. Kör inte iOS 7.1-betan, så har inte koll.

Eller snarare tvärtom. Det är en inställning som du måste aktivera om du vill ha tydligare knappar.

Dessutom så är det inte så mycket understuken text utan fråga om att göra knapparna tydligare så du kan ta det lugnt

Lustigt att först så vill folk ha möjligheter att ändra utseendet och när det sedan kommer så låter det som att det inte heller är bra.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-01-15 20:05
Ursprungligen av BlackSmp:

Eller snarare tvärtom. Det är en inställning som du måste aktivera om du vill ha tydligare knappar.

Dessutom så är det inte så mycket understuken text utan fråga om att göra knapparna tydligare så du kan ta det lugnt

Lustigt att först så vill folk ha möjligheter att ändra utseendet och när det sedan kommer så låter det som att det inte heller är bra.

Därför att folk inte är ute efter att få ändra utseendet utan det är gnällandet som är det viktiga.

Ursprungligen av BlackSmp:

Eller snarare tvärtom. Det är en inställning som du måste aktivera om du vill ha tydligare knappar.

Dessutom så är det inte så mycket understuken text utan fråga om att göra knapparna tydligare så du kan ta det lugnt

Lustigt att först så vill folk ha möjligheter att ändra utseendet och när det sedan kommer så låter det som att det inte heller är bra.

Jag har inte sagt något negativt om möjligheter att ändra på utseendet. Reagerade bara på de skärmdumpar längre upp där man såg iOS 7 kontra iOS 7.1. Om det inte är tvunget att man måste ha de understrukna texterna så är de så klart helt okej att de som vill ha det så kan välja det. Tycker absolut bara det är trevligt att det verkar bli fler inställningsmöjligheter i iOS 7.1

Ursprungligen av lappen71:

Därför att folk inte är ute efter att få ändra utseendet utan det är gnällandet som är det viktiga.

Inte för mig, men man måste väl kunna säga att man inte uppskattar ett visst designval?

En sak som vore bra i iOS är om tangentbordet (likt Android) ändrar alla bokstäverna till gemena och versala efter hand när man skriver. Eller i alla fall att det är tydligare när man har caps-lock på. Men det verkar ju också bli bättre i iOS 7.1 så det är kanske tillräckligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-01-18 11:04

Någon som vet var man kan få tag på den där fina nya bakgrunden redan idag?

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag måste erkänna att det är så sällan som jag stänger av telefonen så jag hade glömt hur det såg ut i 7.0. Tog frugans telefon och jämförde. Jag tycker definitivt att det är snyggare slider i 7.1b3 men funktionen är likadan (skärmen blir mörkare) och det är samma text i bägge. Skillnaden är ganska minimal. Det är en "powerknapp" vs ett ">"

Så min tidigare åsikt av hela funktionen var mycket snyggare i 7.1b3 berodde mest på att jag glömt bort hur det såg ut tidigare:)

Men som Federico Vittici skrev på twtitter

Lägger med en jämförelse mellan "dra för att svara" också. Jag tror nog att man kommer att ändra "godkänn" till "svara" innan 7.1 kommer ut. Speciellt med tanke på att det står "dra för att svara" om telefonen är låst när det ringer.

Vill bara säga att allt det där ser mycket snyggare ut i verkligheten än på skärmdump! Även den nya runda ”slide to power off” som jag inte gillade när jag såg bilderna ovan är mycket bättre/snyggare i verkligheten och jag gillar den bättre än den gamla. Så kan det gå.

Senast redigerat 2014-04-16 09:59
Bevaka tråden