Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny lösning för 32-bitarsplugins i Logic Pro X

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Avsaknaden av stöd för 32‑bitarsplugins i Apples musikproduktionsprogram Logic Pro X har upprört många. Lösningen heter 32 Lives och är en extern programvara som ger dina plugins 64-bitarsstöd.

Läs hela artikeln här

Fortfarande väldigt buggig. Problem med bl.a. pitch bend. Har ett par tickets som ligger hos dem, förhoppningsvis blir det bättre inom kort.

JBridge är betydligt mer stabil (Dock inte lika användarvänlig).

Senast redigerat 2014-01-15 13:05
  • Medlem
  • Nättraby
  • 2014-01-14 19:14

Har själv drabbats av 64-bitarsproblemet och tycker självklart att det är bra att en lösning kommit. Men detta är något som Apple borde ha löst och inte av en tredjepartsapp. Jag tycker det är dålig stil från Apple.

Ursprungligen av svannte:

Har själv drabbats av 64-bitarsproblemet och tycker självklart att det är bra att en lösning kommit. Men detta är något som Apple borde ha löst och inte av en tredjepartsapp. Jag tycker det är dålig stil från Apple.

Dock så är det ett bra sätt för att få utvecklare så som Lennard Addink få tummen ur.

Ursprungligen av svannte:

Har själv drabbats av 64-bitarsproblemet och tycker självklart att det är bra att en lösning kommit. Men detta är något som Apple borde ha löst och inte av en tredjepartsapp. Jag tycker det är dålig stil från Apple.

Det är dock inte så lätt att lösa problemet. Det är generellt sett svårt att blanda 32 och 64-bitar. Den enda riktigt bra lösningen är att bygga om allt till 64-bit. Om man vill dra någon lärdom av det är väl dock att man bör undvika i den mån det går att låta sin business bero på binärblobbar som man inte har någon kontroll över.

1
Bevaka tråden