Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Applescript-appar lågupplösta på retinaskärm

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2014-01-12 22:24

Appar/skript jag gör i applescript får "lågupplösta" dialoger på retinaskärm. Är det meningen?

Jag kan inte återskapa det, men har du provat ScriptDebugger 5.0.8? Är det vanliga "display dialog"-kommandot?

  • Medlem
  • 2014-01-13 13:49

Det är 5.0.8 och även vid "choose from list". Och bara på den interna skärmen. Det spelar ingen roll vilken upplösning jag använder på skärmen.

  • Medlem
  • 2014-01-13 13:51

Gratulerar. Jag tror att du just har upptäckt en bugg i AppleScript. Som du kanske har märkt så får du inte den lågupplösta dialogen när du kör från Script Debugger direkt, men bara när du sparar som en App. Det är för att Script Debugger /Manusredigeraren skapar bundles som refererar till vissa resurser, varav de uppenbarligen pekar mot något lågupplöst.

Lösningen är antingen att låta ett annat program, som använder nyare resurser, visa dialogrutan. Nu testade jag bara med Photoshop, vilket funkar, men jag misstänker att det gäller väldigt många. Du kan också skapa En Cocoa AppleScript-applet, där visas den högupplöst, men det kan alldeles säkert ge dig andra kompabilitetsproblem.

  • Medlem
  • 2014-01-13 18:47

Intressant. Tack!
Det borde inte drabba datorer utan retinaskärm mao?

Saken är nog den att det är som det alltid har varit, vilket inte funkar bra på retina-skärmar, men däremot på vanliga.

Personligen tycker jag inte det är särskilt störande, men så är ju också mina ögon tröttare än vad ögon är hos en yngling som dig.

  • Medlem
  • 2014-01-13 23:16

Heh, till och med jag har glasögon numera. 8-)

1
Bevaka tråden