Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Imac 27" och mini displayport!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har kollat runt lite på forumet här men hittar ingen tråd som liknar mitt problem så något moderator får flytta/stänga denna tråd ifall det skulle finnas en som rör mitt problem!

Alltså, jag har en Imac 27" ifrån 2011 med thunderbolt, och en Hp W2207H skärm som jag hade tänkt att använda ihop, men NEJ! detta fungerade inte alls som jag hade planerat. Nu har jag suttit och krigat i flera timmar med detta och tänkte ifall någon här vet vad som kan vara fel.

Så här går ett typiskt krig till mellan Vondante och hans djävulsdyrkande Imac.

Jag kopplar in min Mini display till hdmi adapter i ett thunderbolt uttag.
Imacen blinkar till i vanlig ordning, och nu kommer det mystiska!!! min Hp skärm blinkar till i 1 sekund, så jag precis hinner se min bakgrundsbild, sedan blir Hp skärmen helt svart och stänger av sig själv.

Hp skärmen fungerar utmärkt med min Macbook pro ifrån 2010, men inte med min Imac. Har även testat min systers Macbook pro ifrån 2012 även där så är det problem med skärmen!

//Vondante

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-01-13 22:02

Samma kablar/adaptrar i alla fallen?

Försöker du "trycka ut" för hög upplösning till HP'n?

Vad har du för upplösningsinställning för hp'n kontra vad ska den klara?

Jag är inte säker på om detta gäller ännu men jag hittade det hos HP så försöka går ju

Citat:

Using HP monitors on a Mac

HP monitors are not supported in a Mac environment. However, newer Macs use graphics with VESA modes and can display to most HP LCD monitors. To do this, connect the monitor to the Mac while the Mac is off, and then turn on the MAC. The monitor should operate at 60Hz. The INF and software for the HP monitor are for Microsoft Windows and cannot be run in a standard MAC OS environment.
Back to top

I botten på denna sida

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-01-13 23:17

Annars skulle det kunna bero på HDCP problem, typiskt för HDCP är att enheterna synkroniserar men sedan så stänger "sändarenheten" av eftersom linjen inte är krypterad.

1
Bevaka tråden