Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Irriterande statusmeddelande med Plex Media Server 0.9.8.18

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Har precis uppgraderat till senaste Plex Media Server 0.9.8.18 och något som slår mig som galet irriterande jämfört med min tidigare version är att jag numera får statuspopuper i högra hörnet varje gång som mediabiblioteket uppdateras.

Det är samma typ av standardpopup som t.ex. Dropbox använder, tyvärr inte en aning om vad denna typ av statusmeddelande kallas egentligen men de ser ut enligt den bifogade bilden.
https://www.dropbox.com/s/zgh0210ayrtpotl/Ple...

Eftersom jag använder samma maskin som både klient och server är det riktigt störande.

Hur bär jag mig åt för att disabla dessa? Jag vill behålla den automagiska uppdateringen av biblioteket och bara stänga av själva popupen.

MVH

/Jonas

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-01-11 01:10

I Safari har du inställningar för notiser.
Eftersom PMS är webbaserad ligger dom där.

Systeminställningar -> Notiser: Välj Plex Media Server i kolumnen till vänster och ställ in som du vill ha det.

Jag kör fortfarande Lion (10.7.5) på mediaservern och där finns dessvärre inga Notifieringar i Systeminställningar.

Safaritipset lyckades jag dessvärre inte heller göra något av...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-01-11 18:33

Har du Growl installerat? Det är ett program för notiser.

Ursprungligen av lappen71:

Har du Growl installerat? Det är ett program för notiser.

Inte på den maskinen, åtminstone hittar inte Spotlight något.
På en annan maskin har jag det, så jag hittar i alla fall var jag borde ha ändrat om jag lyckats hitta på Growl på mediaservern. Klen tröst dessvärre...

Kollat i systemmeddelanden vart de kommer ifrån?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Kollat i systemmeddelanden vart de kommer ifrån?

Jupp. Inga noteringar i den loggen i samband med att notifieringarna kommer, inte mer än att det är ett par filer som ignoreras av parsern (filer som är namnade med S01Exx trots att de inte ligger i TV-seriestrukturen) men dessa har ingen koppling till problemet om jag inte helt missar något...

Ursprungligen av jonas.pavletic:

Jupp. Inga noteringar i den loggen i samband med att notifieringarna kommer, inte mer än att det är ett par filer som ignoreras av parsern (filer som är namnade med S01Exx trots att de inte ligger i TV-seriestrukturen) men dessa har ingen koppling till problemet om jag inte helt missar något...

Du känner inte till att du använder ngn app som t.ex SickBeard eller CoachPotato som skickar meddelandena?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Du känner inte till att du använder ngn app som t.ex SickBeard eller CoachPotato som skickar meddelandena?

Hittar inget om dessa heller.

Jag har hur som helst ställt ner de automatiska uppdateringarna till var 6:e timme, så nu slipper jag antagligen se eländet mer än max en gång. Andra gången den eventuellt poppar upp är det dags att göra något annat än att hänga framför TV:n

1
Bevaka tråden