Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sju år sedan Jobs presenterade Iphone

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är på dagen sju år sedan Steve Jobs presenterade den produkt som mer än någon annan kommit att definiera Apple. Presentationen räknas också som hans bästa.

Läs hela artikeln här

Saknar gubben varje dag.
varje gång jag tar tag i nån pryl och direkt retar mig på interfacet (Prova en Garmin-GPS och säg hej till 90-talet igen)....

Ursprungligen av Sixten:

Saknar gubben varje dag.
varje gång jag tar tag i nån pryl och direkt retar mig på interfacet (Prova en Garmin-GPS och säg hej till 90-talet igen)....

Ha, ja just gps:er har jag dåliga erfarenheter av också. Jissus va man kan bli tokig.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2014-01-09 20:35
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Ha, ja just gps:er har jag dåliga erfarenheter av också. Jissus va man kan bli tokig.

Vad snackar ni om?! Bara hålla in hemknappen och be Siri snällt att ta mig dit jag vill, fungerar klockrent varje gång. ?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-01-09 20:40
Ursprungligen av Andela:

Vad snackar ni om?! Bara hålla in hemknappen och be Siri snällt att ta mig dit jag vill, fungerar klockrent varje gång. ?

Fungerar inte på dalmål blandat med norrländska

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2014-01-09 20:54
Ursprungligen av lappen71:

Fungerar inte på dalmål blandat med norrländska

Jag ville bara vara lite ironisk, min wueena öschötska kan strula tet ibland mä döh! Haha! Cred till Steve iallafall, saknar honom och älskar keynoten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-01-09 22:09

Idag är det exakt 7 år sedan Steve Jobs & Co. revolutionerade, inte bara mobilmarknaden, utan större delen av hela det mänskliga sociala beteendet (fråga ditt ömmande 'iPhonefinger'!)! Ta dig tid att, åtminstone, se de första tio minuterna av denna historiska produktpresentation (en i raden av många, många fascinerande keynotes från Jobs; de har sedan hans bortgång tyvärr inte varit lika dramaturgiska, överraskande och inspirerande). I dagarna har det skrivits mycket i media om fenomenet av olika sorters kultstatus kring framgångsrika entrepenörer. Detta är väl ett av de mest främsta exemplen på varför...

Titta, där blev man citerad i en artikel också. Efter sju år; bättre sent än aldrig!

Att jag sedan längre ned i det citerade inlägget börjar svamla om att strömma DVD:er till iTV, det bjuder jag på!

Måste faktiskt erkänna att "Holy crap"-känslan till viss del fortfarande finns kvar gällande iPhone (och numer även iPad). Sju år senare.

Det är svårt att inte fastna i den där presentationen, skulle lägga mig men var bara tvungen att se fram till "You had me att scrolling" som jag fortfarande tänker på då och då:

Eller så kör man allt i iPhonen, haft en riktig GPS i min iPhone sedan 2010 och oerhört nöjd.

Det kan vara kul att läsa kommentarerna från Reddit efter den keynoten. Vissa saker förändras inte:)

Det var John Siracusa som twittrade om det här:)

http://www.reddit.com/r/reddit.com/comments/x...

Citat:

All in all an extraordinarily disappointing keynote.
No small notebook (a gaping hole left by the departure of the 12").
No mention of Leopard
No new Leopard UI -- essentially no response to Vista
No long-needed updates to servers or standalones
No updates to iLife
What did we get? Expensive vaporware that will cost $700, partly folded into a required contract. Not available for another six months at the earliest. Oh, and iTV, already announced earlier. That was it.

Tittar på den ibland.. med nåt års mellanrum, magiskt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-01-10 22:51
Ursprungligen av Tjosansa:

Tittar på den ibland.. med nåt års mellanrum, magiskt.

Magisk fingertoppskänsla hade vår vän Steve Jobs.

Åren går men minnet av dig består Steve, likaså dina visioner och känsla för touch och presentationer

1
Bevaka tråden