Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmarna blir svarta.....

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har bl.a. en gammal PowerPC med Mac OS 10.5.6 (tror jag). Två skärmar med olika upplösning inkopplade. Har funkat perfekt, både med separata och dubblerat skrivbord. Men skärmarnas proportioner är lite, lite olika och därför har skrivbordet beskurits en aning i ena skärmen.

Igår tänkte jag kolla om detta kunde fixa till om jag klickade i ett val för "utjämning" eller vad det stod. Sagt och gjort, jag klickade i, och båda skärmarna blev svarta (pekaren syntes dock).

Sedan dess har jag försökt återställa utan att lyckas eftersom jag hamnat i ett slags Moment 22: För att kunna se inställningarna för dubbla skärmar måste jag ha båda skärmarna inkopplade. Men när jag har båda inkopplade är dom svarta och jag kan alltså inte se inställningarna.

Har jag en skärm i taget inkopplad (oavsett vilken utgång jag väljer) så funkar den bra som vanligt.

Jag har startat om femtielva gånger, säväl dator som skärmar. Brutit strömmen helt, osv. Inget har hjälpt. Har en känsla av att det är någon plist som eller annan inställningsfil som jag kan redigera eller kasta, men vet inte vilken.

Har någon en idé om vad jag ska göra?

PROBLEMET LÖST.
.... i vanlig ordning direkt efter att man postat frågan.

Kan inte förklara hur jag gjorde, mer än att jag fibblade runt med inställningar medan jag kopplade in och ur skärmarna om vartannat osv.

Ursprungligen av Falutjorven:

...Har en känsla av att det är någon plist som eller annan inställningsfil...

Nu har du redan löst det på annat (okänt) sätt,

Men det borde funka att återställa PRAM:
http://support.apple.com/kb/ht1379?viewlocale...

1
Bevaka tråden